دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مرعشی نجفی به دنبال حدیث و معارف شیعی بودند و به رغم اینکه برخی از بزرگان برای کتاب های ارزشمند حاضر به پرداخت پول بالا نبودند، آیت الله مرعشی نجفی با اشتیاق پول می پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رضا استادی عصر چهارشنبه در سومین محفل فهرست‌نگاران نسخ خطی که در کتابخانه آیت الله بروجردی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال به قم و حوزه قم عنایت ویژه ای داشته است.

وی افزود: عنایت نخست، آیت الله حائری بود که با آن همه سختی حوزه را بازتأسیس کرد؛ عنایت دوم خداوند آیت الله بروجردی بود که با حضور خود عظمتی به حوزه قم داده و تحولی در وضع علمی حوزه ایجاد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عنایت سوم امام راحل بود که توانست شیعه را در سطح دنیا معرفی کند؛ بالاترین خدمت ایشان به شیعه، معرفی آن در جهان بود.

آیت الله استادی خاطرنشان کرد: عنایت چهارم خداوند متعال به حوزه قم آیت الله مرعشی نجفی بود؛ ایشان به دنبال حدیث و معارف شیعی بودند و به رغم اینکه برخی از بزرگان برای کتاب های ارزشمند حاضر به پرداخت پول بالا نبودند، آیت الله مرعشی نجفی با اشتیاق پول می پرداخت.

وی ادامه داد: علاقه آیت الله مرعشی نجفی و پیگیری های فرزند ایشان در جمع آوری و حفظ کتب ارزشمند از دلایل قوام کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی است؛ من به جرأت می توانم بگویم که ما کتاب شناسی مانند حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرعشی نداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین محمود مرعشی از جهت خبرویّت و تلاش به رسیدن کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی به جایگاه فعلی تلاش فراوان کرده اند.

آیت الله استادی اضافه کرد: به رغم اینکه امروز علاقه مندان کتاب به سختی کتاب در اختیار دیگران قرار می دهند، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی از در اختیار قرار دادن کتاب به دیگران واهمه ای نداشتند و این از خصوصیات بارز ایشان بود.

وی مطرح کرد: ما در قریب به ۶۰ سالی که با حجت الاسلام والمسلمین مرعشی آشنا هستیم، جز خدمت از وی چیزی ندیده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha