سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مدیریت حوزه علیمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مصاحبه علمی اساتید متقاضی تدریس در مقطع سطح ۲ استان مازندران برگزار شد.

خانم فاطمه هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری از برگزاری مصاحبه علمی اساتید متقاضی تدریس در مقطع سطح ۲ استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان تدریس در مقطع سطح ۲، پس از فراخوان مدیریت حوزه علمیه استان و معرفی از طرف مدارس، دعوت به آزمون کتبی شدند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این آزمون، اعطای مجوز به متقاضیان تدریس در سطح ۲ است تا استعدادیابی از ظرفیت های فارغ التحصیلان و دانش آموختگان انجام و از حضور فعال آن ها در سطح مدارس استفاده شود.

هدایتی اظهار کرد: هر داوطلب می تواند مجوز تدریس ۱۰ واحد درسی را داشته باشد و تا سن ۶۰ سالگی اجازه تدریس دارد اما آزمون ارزیابی تا سن ۵۵ سالگی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از بین ۶۲ داوطلب ثبت نام شده، ۴۷ نفر از اساتید در آزمون کتبی شرکت کردند و پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، از افراد قبول شده جهت مصاحبه علمی دعوت به عمل آمد.

هدایتی افزود: اساتید ارزیاب مطابق با منابع اعلام شده برای مصاحبه از سوی مرکز، از متقاضیان ارزیابی به عمل آوردند و نتایج آن پس از ثبت در سامانه و اعلام رسمی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، به مدارس و اساتید مورد نظر هم اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبینی که نمره قبولی را در آزمون شفاهی کسب کردند، وارد مرحله مصاحبه عمومی و تست روانشناسی خواهند شد و پس از اتمام مراحل اعلام شده و قبولی نهایی در آزمون مصاحبه و دوره بدو خدمت، مجوز لازم به آنها اعطا خواهد شد تا بتوانند در مدارس سطح ۲ تدریس کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۴۵ استاد فعال در مدارس سطح ۲، ۳ و ۴، مشغول به تدریس هستند که دارای تحصیلات عالیه حوزوی و دانشگاهی می باشند؛ اساتید سطح ۲ باید تحصیلات خود را در سطح ۳ حوزه علمیه به اتمام رسانده باشند و رشته تدریس با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد و یا کسانی که مدرک سطح ۲ حوزه علمیه به همراه مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه در رشته همخوان داشته باشند.

وی ادامه داد: این مجوز ها هر ساله تمدید اعتبار می شوند و با توجه به امتیاز اخذ شده که توسط طلاب مدارس و مدیر مدرسه محل تدریس ثبت می شود، اجازه ادامه تدریس خواهند داشت. حد نصاب لازم در کسب امتیاز بیش از ۷۰ درصد می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha