پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1034571
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
حوزه امیرالمومنین رشت

حوزه/ حجت الاسلام میرزا محمدی، حاج قاسم را مصداق احسن العمل دانست و گفت: حاج قاسم که از او تعبیر به مکتب سلیمانی می‌شود، عامل به قرآن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی امروز در جمع طلاب مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت با اشاره به آیه ۷ سوره سجده «الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ» اظهار داشت: نظام آفرینش و خلقت به شکل زیبا آفریده شده است، و خداوند در مورد خلقت انسان می‌فرماید: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ» (سوره تین آیه۴) انسان را در زیباترین قالب خلق کردم.

وی، قرآن را زیباترین الفاظ خدا دانست و گفت: «اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ کِتَابًا مُتَشَابِهًا» (سوره زمر آِیه ۲۳) قرآن احسن الحدیث است، و زیباتر از قرآن کلام دیگری وجود ندارد. در قرآن داستان وجود دارد و احکام به شکل زیبا بیان شده است. «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ هَـذَا الْقُرْآنَ» (سوره یوسف آیه ۳)

حجت الاسلام میرزا محمدی تصریح کرد: خداوند دنبال اکثر العمل نیست، بلکه دنبال احسن العمل است و نباید از این نکته غافل شد.

وی در مورد علمای جهان تشیع که مصداقی از احسن العمل بودند، اظهار داشت: یک عالم دینی مانند شهید میرزا کوچک جنگلی در زمانی که ایران مستعمره بود علیه ظلم قیام کرد. در جریان کاپیتولاسیون صدای امام خمینی(ره) در آمد؛ این بزرگان بودند که تاریخ ایران بلکه تاریخ جهان را دگرگون کردند.

حجت الاسلام میرزا محمدی، حاج قاسم را مصداق دیگری از احسن العمل دانست و گفت: حاج قاسم که از او تعبیر به مکتب سلیمانی می‌شود عامل به قرآن بود.

وی رسالت طلبگی را نوکری امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: هدف یک طلبه نباید محدود به منبری بودن یا استخدام و مدیر شدن باشد، باید هر کاری که انجام می‌دهد برای رضایت امام زمان(عج) باشد، چه در مقام تبلیغ و منبر، و چه غیر از تبلیغ.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha