دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی تصریح کرد: از رسانه های متعهد و انقلابی انتظار می رود که در چنین ایام مبارکی بیش از پیش به تبیین شاخصه های فرهنگ ولایی بپردازند.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که تبیین مؤلفه ها و شاخصه های فرهنگ ولایی از جمله اصلی ترین رسالت های رسانه های متعهد و انقلابی است، اظهار داشت: متأسفانه ما در زمینه تبیین این شاخصه ها در سال های گذشته دچار کم کاری بوده ایم و این کم کاری جبران نمی شود مگر این که اولاً عزم و اراده جدی برای جبران مافات داشته باشیم و ثانیاً هم این که با برنامه ای مستمر و هدفمند در این باره کار کنیم.

وی افزود: مسئله ولایت و تبیین فرهنگ برآمده از این نگاه و رویکرد، باید بیش از پیش مورد توجه اهالی رسانه قرار گیرد، چه آن که رسانه ها تریبون جامعه و منتقل کننده بسیاری از مفاهیم و انگاره ها هستند و در صورتی که به رسالت خود در این قبیل مباحث عمل کنند، زمینه ساز رفع بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی و ... خواهند بود.

وی همچنین گفت: قبل از هر چیز باید این مساله را به درستی برای آحاد مردم و از جمله نسل جدید تبیین کنیم که بر اساس روایات متعدد، عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین عید مسلمانان است، چنان که به آن عیدالله الاکبر و عید آل محمد(ص) نیز گفته اند و طبعاً پرداختن به این مقوله نیازمند تمهیدِ مقدماتی است که از آن جمله تبیین شاخصه های فرهنگ ولایی در جامعه است.

این پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در جایی می فرمایند:" اگر از طولانی شدن کلام کراهت نداشتم، از فضیلت این روز و عطای الهی برای کسانی که معرفت به آن دارند، آن قدر بیان می‌کردم که به شمارش در نیاید. "

وی افزود: در چنین ایام پرفضیلتی که در واقع ایام شادی و سرور اهل بیت(ع) است ما هر چقدر که از فضایل امیرالمؤمنین(ع)، اهمیت غدیر و فرهنگ ولایی سخن بگوییم باز جا دارد و خوشا به سعادت کسانی که حقیقتاً در این جهاد فرهنگی و اعتقادی، از جان و دل مایه می گذارند و ان‌شاءالله اجر زحمات خود را از دستان ساقی کوثر دریافت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha