یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: غدیر نماد تفکر ناب و فرهنگ اصیل اسلامی و کاشتن بذر ولایت در جان همه مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، ظهر امروز در مراسم جشن عید غدیر در جمع فرماندهان و کارکنان پلیس راهور فراجا گفت: مسئله امامت از مسائل اساسی اجتماعی و سیاسی است که ائمه(ع) هر کجا که فرصت می‌کردند آن را در بین مردم تبیین می کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان این که سند محکم ولایت حضرت امیرالمؤمنین آن خطبه پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در روز غدیر خم است، خاطرنشان کرد: آن جایی که ولایت اعلام عمومی شد، یوم الغدیر است و تمام دین، امامت است.

وی تأکید کرد: شیعه معتقد است که مسئله امامت و ولایت از مهمترین اصول می باشد و ولایت فقیه استمرار و امتداد مسیر غدیر است. غدیر تجسم حاکمیت، ارزش ها و فضیلت هایی نظیر علم، تقوا، جهاد و عدالت در جامعه اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی تصریح کرد: ولایت مختص انبیاء الهی و کسانی است که از جانب آنها حق رهبری بر مردم را پیدا می کنند. پس حکومت و امامت برای جلوگیری از اختلاف هاست و اصل حکومت، اساسی و بدیهی است. یکی از مؤلفه های دولت ها، حکومت است. حال اینکه حکومت اصلی اساسی و برای برون رفت از هرج و مرج ها و اختلاف ها می باشد و مهمتر از اینها این است که چه کسی شایسته است در رأس حکومت قرار بگیرد که پاسخ همان مشروعیت است یعنی اینکه فقط خداوند متعال مالک و فرمانروا و صاحب اختیار حکومت است و کسی که از طرف او معرفی می شود، حق حاکمیت دارد.

وی در ادامه سخنان خود به جملاتی از آیت الله مصباح یزدی در خصوص مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص مقام معظم رهبری فرموده بودند «بنده رهبری شایسته، هوشیارتر، آگاه تر از رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز ندیدم».

نماینده ولی فقیه در سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در بخش پایانی سخنان خود گفت: واقعه غدیر پاسخ محکم به کسانی است که مدعی جدایی دین از سیاست و سکولار می باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha