یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطبه غدیر

حوزه/ رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم بر لزوم اهتمام ویژه نسبت به امر مهم تبیین خطبه غدیر در رسانه ها و فضای مجازی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مؤدب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم بر همه مسلمین و شیعیان جهان اظهار داشت: وقتی ما روایات متعدد و پرشمار را نگاهی می اندازیم به خوبی متوجه می شویم که یکی از مهم ترین سفارشات و توصیه های ائمه اطهار(ع) بزرگداشت عید غدیر بوده و چقدر فضیلت و ثواب برای کسانی در نظر گرفته شده که در این راستا به قدر همت و توان و وُسع خود می کوشند.

وی با تأکید بر این که عظمت و اهمیت غدیر باید از جنبه های مختلف مورد توجه و تحلیل قرار بگیرد، افزود: برپایی محافل شادی و شادمانی در این زمینه که بعد از فروکش کردن نسبی کرونا رونق بیشتری گرفته، همچنین تبیین خطبه غدیر به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی و نیز برگزاری نشست ها و کرسی های علمی و فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که در این راستا می توان انجام داد و به این وسیله زمینه رضایتمندی قلب مبارک حضرت ولیعصر(عج) را فراهم نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین گفت: در روایات داریم که پیامبر (ص) با دیدن آقا امیرالمؤمنین(ع) بسیار خوشنود می شد و این سخن را می فرمود که انا مدینة العلم و علی بابها و یا در جای دیگر روایت شده که انا مدینة الفقه و علی بابها و این قبیل روایت ها در منابع شیعی و اهل سنت بارها تکرار شده و مهم نیز این است که ما این مباحث مهم را برای جامعه امروز به درستی تبیین و تشریح کنیم تا اندکی از شأن و جایگاه والای امام علی(ع) بر همگان روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بزرگداشت و احیای غدیر موجب زنده نگه داشتن عاشورا و نهضت حسینی می شود و به قول برخی بزرگان، ما در قضیه غدیر، تا حدودی کمرنگ عمل کردیم و این غفلت باعث شد که بعدها متأسفانه شک و تردیدهایی در اصل واقعه غدیر صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب در خاتمه سخنان خود افزود: مرحوم علامه امینی، تلاش و زحمت بسیاری در تدوین الغدیر کشیدند و باید این کتاب گرانسنگ در جامعه ما و دیگر جوامع به خوبی در محافل علمی و عمومی معرفی و تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha