دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اطعام غدیری

حوزه/ با هدف اطعام خانواده‌های نیازمند، اطعام گسترده غدیری در سراسر کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی طالب(ع) و جانشینی بر حقش بر پیامبر اسلام(ص)، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که به عیدالله الاکبر در روایات از آن یاد شده است. در این عید مبارک به جز عیدی دادن سیدها که از قدیم رسم بوده، اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

در این بین اقدامات مومنانه در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد هرچند در ایام کرونایی شاهد بودیم دستگاه‌های مختلف، گروه‌های مردمی، گروه های جهادی پای کار آمده و در برابر ویروس منحوس کرونا اقدامات مومنانه بسیار بزرگی انجام دادند که در تاریخ کشور این اقدامات بی سابقه بود.

اما این اقدامات مومنانه بعد از فروکش کردن ویروس کرونا در اعیاد ملی و مذهبی، عزاداری ها و مناسبت های مختلف نیز ادامه پیدا کرد و مردم خداجو و نیکوکار استان کهگیلویه و بویراحمد در جای‌جای این استان به کمک هم نوعان خود شتافتند.

از جمله این اقدامات می‌توان به طبخ غذا در اعیاد و مناسبت های مختلف اشاره کرد که در عید سعید غدیر خم و در عید ولایت بعد از وقفه‌ای که در ایام کرونا پیش آمد نیز گروه‌های جهادی دستگاه‌های مختلف و اقشار مختلف مردمی به خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این زمینه گام‌های بلندی برداشتند.

در همین خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با طبخ ۲۵ هزار پرس غذا در صدر این اقدامات قرار گرفت.

شایان نادری مدیرکل ستاد فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه بویر احمد، با اشاره به اقدامات مومنانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در ادامه این روند بحث پخت ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر با همکاری گروه های جهادی، هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد را در سراسر استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این گروه ها تقسیم بندی شده و هر یک با وظایف محوله آشنایی دارند، یادآور شد: طبخ غذا را در عید غدیر در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و در مناطق مختلف خواهیم داشت.

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به رزمایش نسیم احسان در استان اشاره کرد و گفت: در این رزمایش تعداد ۲۰۰ دستگاه وسایل سرمایشی اعم از کولر و پنکه به وسیله گروه‌های جهادی در مناطق مختلف و در میان مردم محروم و مستضعف توزیع خواهد شد.

یکی دیگر از اقدامات مومنانه در عید غدیر امسال مربوط به طبخ چهار هزار پرس غذا توسط موکب طریقه الکربلا در شهرستان گچساران است.

در همین خصوص محمد رمضانی مسئول موکب طریق الکربلا در گفت وگو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: به مناسبت عید ولایت، عید بزرگ شیعیان در آشپزخانه موکب طریق الکربلا این تعداد غذا بخت و میان نیازمندان در مناطق کم برخوردار توزیع شد.

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: شناسایی افراد نیازمند توسط گروه های اجتماعی موکب طریق الکربلا انجام گرفت و این اقدام مهم نیز به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با مشارکت گروه های مردمی،هیئات مذهبی و دیگر مواکب در این شهرستان نیز اجرایی شد.

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

رمضانی تصریح کرد:موکب طریق الکربلا علاوه بر خدمات رسانی به زوار اربعین ،در بحث سیل لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین زلزله کرمانشاه ، سی سخت و دیگر موارد نیز خدمت رسانی مطلوبی به هموطنان داشته است.

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

وی گفت: با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه، امیدواریم کما فی سابق مردم همکاری لازم با موکب طریق الکربلا را داشته باشند و افرادی که توانایی دارند پای کار بیایند تا از این مشکلات هم به خوبی عبور کنیم.

و اما گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با پخت سه هزار پرس غذا توانست گام بزرگی برای حمایت از محرومان و مستضعفان به مناسبت عید بزرگ شیعیان جهان در استان کهگیلویه و بویراحمد بردارد.

علیرضا عطایی‌پور جانشین قرارگاه شهید ابراهیم هادی اظهار کرد: به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی استان کهگیلویه و بویراحمد کار طبخ ۳ هزار پرس غذا را انجام دادیم که به مناسبت عید غدیر توزیع شد.

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

عطایی‌پور اظهار داشت: دو ایستگاه صلواتی هم به آدرس های خیابان طالقانی روبروی بانک ملت مرکزی و جلوی درب آموزش پرورش استان خواهیم داشت.

وی گفت: فعالیت های قرارگاه شهید ابراهیم هادی در گذشته، طبخ چندین هزار پرس غذا در محرم، توزیع جهیزیه و کمک به افراد بی بضاعت بوده است.

همچنین حجت الاسلام سید عبد الحمیدخرام دبیر قرارگاه جهادی امام حسین(ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم صددرصد شیعه این استان همواره پای کار اقدامات مومنانه بوده‌اند اظهار کرد: قرارگاه جهادی امام حسین در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای حمایت از مردم محروم و مستضعف در نقاط مختلف استان انجام داده است که در عید سعید غدیر نیز بنا به وظیفه ای که داشته وارد عمل شده و بیش از ۱۵۰۰ پرس غذا را در اختیار نیازمندان قرار داد..

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

همچنین دفتر آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید با حضور در مناطق محروم این استان به تعداد ۲ هزار پرس غذا به یاری محرومان و مستضعفان در عید سعید غدیر خم یا همان عید ولایت شتافتند و با حضور در منطقه زیلایی یکی از مناطق محروم و پایلوت کشور به طبخ و توزیع پرداختند.

حجت الاسلام مظفر نماینده دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید نیز در گفت وگو با خبرنگار حوزه با بیان اینکه دفتر این مرجع تقلید شیعیان جهان همواره در مناطق محروم کشور اقدامات گسترده‌ای برای حمایت از محرومان و مستضعفان انجام داده و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شامل این گونه اقدامات می شود گفت: دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی در زمینه‌های مختلف خدمت رسانی در روستاهای محروم و مستضعف و همچنین توزیع بسته های معیشتی و نیز طبخ غذا برای نیازمندان و مستضعفان ، اقدامات گسترده‌ای در سطح این استان انجام داده است.

وی با توجه به تاکیدات ائمه اطهار (ع) مبنی بر اطعام در روز عید غدیر و ثواب‌های بسیار آن افزود: به همین مناسبت برای پنجمین سال متوالی و با همکاری گروه‌های جهادی و هیئات‌ مذهبی اقدام به پخت غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان در مراسمات مختلف مذهبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در عید سعید غدیر خم به عنوان عید بزرگ شیعیان طبخ غذای غدیری توسط دفتر این مرجع عظام تقلید مورد توجه قرار گرفته است یادآور شد: به همین مناسبت تعداد ۲ هزار پرس غذای گرم به کمک خیرین و گروه های جهادی پخت و در اختیار افشار نیازمند مناطق زیلایی قرار گرفت.

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

اطعام گسترده غدیری در کهگیلویه و بویراحمد

این تنها بخش کوچکی از اقدامات مومنانه دستگاه‌های مختلف گروه های جهادی و اقشار مختلف مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود چرا که در بسیاری از شهرستان های استان در دهستان ها و در بخش ها نیز مردم به صورت خودجوش اقدام به طبخ غذا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha