دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس دانشگاه اسلامی لبنان

حوزه/رئیس دانشگاه اسلامی لبنان خواستار توسعه همکاری علمی با حوزه علمیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حسن اللقیس، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان امروز ۲۸ تیرماه با حضور در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: دانشگاه اسلامی لبنان یک مجموعه علمی و آموزشی غیرانتفاعی زیر نظر آموزش عالی لبنان فعالیت می کند.

وزیر سابق کشاورزی دولت لبنان، افزود:این دانشگاه اسلامی در جنوب بیروت و بر اساس طراحی از سوی امام موسی صدر، رهبر پیشین شیعیان لبنان در زمینی که ایشان از دولت وقت این کشور گرفت در سال ۱۹۹۶ میلادی تاسیس و با حضور شیخ «محمد مهدی شمس الدین» رییس وقت مجلس اعلای شیعیان افتتاح شد.

اللقیس ادامه داد: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۹ دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مهندسی، علوم جهانگردی، مطالعات اسلامی، علوم و فنون، اقتصاد و مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و بهداشت عمومی داشته و پردیس های آن در شهرهای صور، بعلبک و خلده قرار دارد.

رئیس دانشگاه اسلامی لبنان خواستار تقویت همکاریهای علمی بین حوزه علمیه و دانشگاه اسلامی لبنان شد و گفت: این دانشگاه خواستار توسعه همکاریهای علمی با حوزه علمیه و تجارب تاریخی آن است تا ان شاءالله بتواند در مسیر علم اندوزی و تربیت دانشجویانی متعهد در راه اسلام گام بردارد.

وی خواستار تعاملاتی پیرامون تبادل کتابها، نشریات و هیئت‌های دانشجویی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha