جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه

حجت الاسلام بهادری گفت: دردهای امروز فقط با علم حل نمی شود بلکه بصیرت هم لازم است. علم چیزی است که یک فرد می تواند در وجود خود جمع کند و اگر بصیرت نباشد همان علم او را به وادی غفلت و ضلالت می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن بهادری شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با تبریک اعیاد غدیر و ولادت امام کاظم علیه السلام اظهار داشت: جایگاه حضرت حمیده سلام الله علیها مادر امام کاظم(ع) بسیار والا بود و روایتی از امام صادق علیه السلام وارد شده است که می فرمایند:حمیده دور از گناه و معصیت بود.

کارشناس دینی تصریح کرد: ائمه دوازده گانه را خداوند انتخاب و پیامبر فقط معرفی کرده است و منتخبین الهی در حد اعلای انسانیت قرار دارند و هیچ شخصیتی نمی تواند آن‌ها را تعریف کند.

وی گفت: هر کس در حوزه علمیه حضور پیدا کند جزو سربازان حجت بن الحسن(عج) محسوب می‌شود، البته سربازی هم درجاتی دارد و اگر شرایط درست فراهم شود خروجی آن آیت الله جوادی آملی ها خواهد بود.

حجت الاسلام بهادری با اشاره به این که بصیرت عامل هدایت انسان است، افزود: امام خمینی(ره) در قله علم قرار داشتند و توانستند بعد از ۱۴۰۰ سال، حاکمیت اسلام در یک کشور را ایجاد و دنیا را متحول کند و این از بصیرت ایشان نشأت می گرفته است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی با وجود انتقاداتی که به برخی کارگزاران آن وارد است، بهترین حکومت است و قانون اساسی که برای آن نوشته شده، بی نظیر می باشد.

کارشناس مذهبی در پایان با بیان این که همه موظف هستیم از انقلاب دفاع کنیم، گفت: دردهای امروز فقط با علم حل نمی شود بلکه بصیرت هم لازم است. علم چیزی است که یک فرد می تواند در وجود خود جمع کند و اگر بصیرت نباشد همان علم او را به وادی غفلت و ضلالت می کشد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha