پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلیلی گفت: جانفشانی شهدا و عمل به رهنمود های مقام معظم رهبری، تمامی معادلات نظامی و سیاسی دنیا را به هم ریخته است و این امور مهم ما را در اوج عزت و افتخار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم که در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این چنین برنامه های در جهت حفظ یاد و نام شهدا ابراز داشت: در آموزه ای دینی دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی در تکریم و یاد شهدا در روایات و منابع دینی ذکر شده لذا هیچ چیزی در این دنیا همچون زهد و تقوا و علم دانش و هنر قهرمانی و ... به پای شهادت نمی رسد.

وی در ادامه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد ۴۸ هزار شهید و ۲۱ هزار جانباز سرافراز و ۲۶ هزار آزاده را در دفاع مقدس تقدیم این انقلاب مقدس کرده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابراز داشت: وقتی شاهد ایثار و صلابت و مقاومت خانواده شهدا هستیم باید در جهت انجام وظایف خود مصمم تر شویم و بیشتر از قبل کوشش و تلاش کنیم، چرا که امروز اقتدار کشور مدیون همین خانواده شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت با بیان این که هیچکس در هر جایگاهی نمی تواند عظمت شهدا را بیان کند خاطرنشان ساخت: هیچ مولف و محقق و عالم و دانشمندی نمی تواند جایگاه حقیقی شهید را به رشته تحریر در بیاورد، چرا که شهید در راه خدا به بالاترین مقام نائل می شود و این مقام به قدری با عظمت است که خداوند متعال احکام قطعی و آموزه های دینی و فقهی را در مواجهه با شهدا تغییر می دهد و می فرمایند وقتی که شهید در میدان نبرد به شهادت می رسد، شهید را با همین لباس خونی دفن کنید چرا که آن لباس افتخار است و بدن و خونش پاک است و این مدال افتخار شهید است.

وی گفت:بر اساس بعضی از روایات مطرح شده در منابع دینی، از شهید در قبر سوال نمی شود، چرا که در صحنه نبرد که با افتخار در مقابل شمشیر، خمپاره ها و آتش دشمن در جهت حفظ و دفاع از اسلام جانفشانی می کرد و درآن هنگام همه سوالات را جواب داد است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که رشادت های شهدا ایران اسلامی را محور مقاومت جهان اسلام کرده است خاطرنشان ساخت: جانفشانی شهدا و عمل به رهنمود های مقام معظم رهبری که ایشان مانند خورشید درخشان در دنیا می درخشند تمامی معادلات نظامی و سیاسی دنیا را به هم ریخته است و این امور مهم ما را در اوج عزت و افتخار قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت تصریح کرد: ارتش امروزه با اقتدار و قدرت امنیت دریا را حفظ کرده است و دشمن ناتوان از انجام حرکت های موزیانه است، اما متاسفانه زمانی در جامعه اذعان می کردند امروزه جهان دیگر نیازی به موشک ندارد و با گفتگو می شود حل مشکلات کرد، اما تحولات امروز منطقه و جهان خلاف این امر را نشان می دهد و این اقتدار امروز ارتش و نیرو های نظامی تماما مدیون رهنمود های مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha