پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام سیدحمید میرباقری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: دین بدون ولایت و بدون امام معصوم، خروجی‌اش دین هارون‌الرشیدی است که انسان را به سعادت دنیا و آخرت نمی‌رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دوران امامت امام کاظم علیه‌السلام تقریبا طولانی‌ترین دوران امامت درمیان اهل بیت(ع) هست و حدود ۳۵ سال به طول انجامیده و همزمان با چهار خلیفه پلید همراه بود.

وی افزود: دوران امامت امام کاظم علیه‌السلام ویژگی‌های دوران امامت امام صادق و امام باقر علیهماالسلام را ندارد چرا که دوران امامت حضرت، خلفای بنی‌عباس ریشه دوانده و اقتدار پیدا کرده بودند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اگر امروزه چیزی از مکتب اسلام به دست ما رسیده است نتیجه خون دل خوردن اهل‌بیت(ع) است و مسئله غدیر را نمی توان یک حادثه تاریخی ساده عنوان کرد بلکه غدیر، مسئله نگهداری از دین حقیقی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تأکید کرد: حتی در دوران جاهلیت در چهار ماه حرام خونریزی نمی‌کردند اما در دوران بعد از جاهلیت مردمی که اسلام آورده بودند در واقعه کربلا در مقابل امام معصوم جنگ کرده و امام معصوم را به شهادت رساندند.

وی یادآور شد: دین اگر نگهبان حقیقی نداشته باشد فایده ای نخواهد داشت چرا که دشمنان در واقعه کربلا نماز می خواندند اما جنایت کردند به همین خاطر دین بدون امام معصوم اثر معکوس خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: دین بدون ولایت و بدون امام معصوم، خروجی‌اش دین هارون‌الرشیدی است که انسان را به سعادت دنیا و آخرت نمی‌رساند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: طبق آیات قرآن کریم اگر انسان همواره دستانش در دستان اهل‌بیت(ع) باشد هیچگاه راه تقوا را گم نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: تمام امکانات مادی در دستان حاکمان ظالم بود اما دل‌ها به سمت اهل‌بیت(ع) بود و تنها دلیل فتح قلوب توسط اهل‌بیت(ع) ایمان راستین و عمل صالح است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: دینداری فقط روزه و نماز و… نیست بلکه دینداری جوانب دیگری همچون اخلاق حسنه، لقمه حلال و حرام، صداقت و… است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در تاریخ نقل شده است هر کسی پشت سر امام کاظم علیه‌السلام حرف بیهوده‌ای را بیان می‌نمود حضرت برای آن شخص هدیه می‌فرستادند و از این طریق قلوب را فتح می‌نمودند.

وی در پایان گفت: ای کاش مسئولین و مدیران جامعه دارای این خصلت ویژه بشوند که با مردم متواضعانه برخورد نمایند و به معنای واقعی کلمه خود را نوکر مردم بدانند چرا که امام کاظم علیه‌السلام حتی با غلامان سیاه خود مشورت می‌نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha