سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ اولین یادواره شهدای ارتش و نکوداشت امیر جوادیان در مهدی‌شهر

حوزه/ معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم اهداف و راه شهدا را بشناسیم و به نسل های آینده منتقل کنیم، گفت: امروز دشمن، جوانان ما را هدف اصلی قرار داده و به دنبال تغییر اعتقادات، رفتار و فکر جوانان هست تا آن‌ها را به مسیری که می‌خواهد ببرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد عروج امیر سرتیپ سیاوش جوادیان و یادواره ۱۲ شهید ارتش شهرستان مهدی‌شهر، با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا لازم است ولی کافی نیست،افزود: همه ما وظیفه داریم اهداف و راه شهدا را بشناسیم و به نسل های آینده منتقل کنیم و جوانان باید این راه را بدانند و به آن عمل کرده و پایبند باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تشریح چگونگی جنگ هشت ساله تحمیلی اشاره کرد و افزود: در۲۲بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و استکبار جهانی از ایران فرار کرد. بی شک این استکبار جهانی قصد فرار دائمی نداشت بلکه به دنبال راهکاری برای بازگشت بود. در ابتدا اختلاف های قومی و مذهبی را کلید زدند ولی به لطف خدا موفق نشدند.

وی به دیگر راهکارهای بازگشت استکبار جهانی به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن بعد از اختلافات قومی و مذهبی، دست به ترور مسئولان و مردم شریف ایران زد و این انقلاب تاکنون ۱۷هزار شهید ترور تقدیم کرده است.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دشمنان حتی با ترور مسئولان هم نتوانستند این انقلاب را نابود کنند، به تحمیل جنگ بر ایران به عنوان آخرین حربه استکبار جهانی اشاره و تصریح کرد: دشمن به دنبال شخصی بود که انگیزه حمله به ایران را داشته باشد و او کسی نبود جز صدام حسین رئیس جمهور عراق. فردی که انتقام جو بود و او را برای جمله به ایران تربیت و پرورش دادند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به اهداف حمله صدام به ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شکست انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی منطقه از اهداف شوم حمله صدام به ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ منطقه به دو قطب شرقی و غربی تقسیم شده بود، افزود : دشمنان ایران اسلامی همه تجهیزات شرقی و غربی را در اختیار صدام قرار دادند و او را تجهیز و آماده جنگ با ایران کردند و برای این جنگ برای صدام راهبرد مشخص کردند.

امیر دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه ما ۸سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم خاطرنشان کرد: در این ۸سال خون دادیم و جوان دادیم ولی شرف و ناموس ندادیم و ذره‌ای از خاک این میهن اسلامی از ایران جدا نشد. در حالی که ۲۰۰سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه جنگی در ایران رخ می داد بخشی از این سرزمین توسط دشمنان فتح و از ایران جدا می‌شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور ما تحریم اقتصادی شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این تحریم اقتصادی توسط دشمنان شدت بیشتری به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان این نظام مقدس امروز علاوه بر جنگ اقتصادی به دنبال جنگ نرم و ناتو فرهنگی در این کشور هستند که ان‌شاءالله بحمد الهی، این مردم همیشه در صحنه، دشمنان را در جنگ اقتصادی و نرم شکست خواهند داد.

امیر سیاری با بیان اینکه امروز دشمن، مغز جوانان ما را هدف اصلی قرار داده‌، افزود: دشمن به دنبال تغییر اعتقادات، رفتار و فکر جوانان هست تا آن‌ها را به مسیری ببرد که دشمن می‌خواهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه به مبانی فکری و مدیریتی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مبانی فکری و مدیریتی ما با دیگر کشورها متفاوت است و علت آن این است که ارزش‌های انقلابی و مردم سالاری بر زندگی مدیریتی ما حاکم است.

وی در ادامه به برخی از شاخص های مدیریتی فرماندهان نظامی اشاره و تصریح کرد:مومن بودن، اعتقاد داشتن ،داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خود گذشتگی از مهمترین شاخص‌های مدیریتی فرماندهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: مرحوم امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران به تنهایی تمام ویژگی و شاخص های فوق را داشتند و این یکی از رموز موفقیت ایشان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha