جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از فعالین عرصه راهیان نور با آیت الله اعرافی

حوزه/ در برنامه ریزی ها و فعالیت های مرتبط با راهیان نور به رویکرد بین‌المللی نیز عنایت خاصی داشته باشید و طرح جامعی برای آن تعریف کنید تا معارف ناب دفاع مقدس در دنیا باز تعریف شود و خارج از مرزهای ایران نیز این معارف گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی، امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه راهیان نور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد در سخنانی گفت: کار مسئولین راهیان نور یک کار زینبی و کار امام سجاد(ع) است که اهداف عاشورا و به تبع آن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به مردم نشان می دهید.

وی افزود: بازنگری در ساختار قرارگاه مرکزی راهیان نور و هماهنگ کردن کل جریان های حوزوی و توزیع مسئولیت ها در آن بسیار مهم است تا این نهاد قوی تر از قبل به فعالیت های خود ادامه دهد.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: مسائل و مطالعات پژوهشی مرتبط به راهیان نور را به جدیت دنبال کنید و در این عرصه آسیب شناسی های لازم و آینده نگری مطلوب دیده شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم داشتن رویکرد بین المللی در برنامه ریزی های مرتبط با راهیان نور تاکید کرد: در برنامه ریزی ها و فعالیت های مرتبط با راهیان نور به رویکرد بین المللی نیز عنایت خاصی داشته باشید و طرح جامعی برای آن تعریف کنید تا معارف ناب دفاع مقدس در دنیا باز تعریف شود و خارج از مرزهای ایران نیز این معارف گسترش یابد.

امام جمعه قم با بیان اینکه رشته‌های مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت و مباحث راهیان نور به خوبی و جدیت در برنامه ریزی های حوزه دیده می‌شود گفت: در بحث رشته های آموزشی نگاه جامعی لازم است و رشته های خوبی در این عرصه طراحی شده است که لازم است به خوبی تقویت شود و شما نیز این رشته ها را به خوبی دنبال کنید.

وی گفت: در برنامه‌های کلان حوزه به مقوله انقلابی گری، ایثار و شهادت توجه جدی شده است از جمله اینکه مقرر شده است که طلاب سطح یک حوزه حداقل یک باربه سفر راهیان نور بروند، چرا که معتقدیم راهیان نور تأثیری دارد که در کمتر جایی پیدا می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه در پایان، گفت: جامعه بزرگی از نخبگان ما از کشور بیرون می روند که اگر این تجربیات و دستاوردهای مهم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به خوبی برای آنان تبیین شود نگاه آنان تا حد زیادی تغییر پیدا خواهد کرد که در این عرصه هم لازم است برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار تنی چند از فعالان مربوط به راهیان نور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود جهت هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای راهیان نور به ویژه در حوزه های علمیه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha