سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حمیدرضا ترقی

حوزه/ ترقی گفت: نسل جوان در گام دوم انقلاب باید ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حمیدرضا ترقی، در گفتگو با روزنامه رسالت با اشاره به وظایف نسل جوان در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نسل جوان، این نسل باید پذیرای مسئولیت و ایفای نقش در جهت تداوم انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های باقی‌مانده انقلاب باشد.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی افزود: ایفای چنین نقشی چندین رسالت دارد که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند؛ نخست باید شرایط انقلاب اسلامی را بشناسند. اینکه در چه مرحله‌ای بودیم و اکنون به کجا رسیده‌ایم، بسیار اهمیت دارد. به‌طور حتم رسیدن به این نقطه با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. در این راستا ضرورت دارد تا نسل جوان در وهله اول این چالش‌ها را بشناسد و بداند که چگونه می‌توان از چنین چالش‌هایی عبور کرد.

وی تصریح کرد: گام نخست، شناخت چالش‌ها و گام دوم، بهره‌گیری از تجربیات نسل گذشته است. امروز نسل جوان باید از تجربیات گذشتگان در تمامی عرصه‌ها بهره بگیرد، به طور دقیق آن‌ها را دسته‌بندی کند و از آن‌ها به‌ عنوان یک سرمایه یاد کند.

ترقی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات گذشتگان می‌تواند مسیر حرکت نسل جوان را مشخص کند. در این مسیر خودسازی سومین توصیه مقام معظم رهبری است. گذشتگان و شهدای گرانقدر کشور بر خودسازی تأکید داشتند و آمادگی لازم برای کسب مسئولیت را به دست آورده بودند. امروز نیز اگر نسل جوان بخواهد پذیرای مسئولیت در گام دوم انقلاب شود، باید از لحاظ ایمانی، علمی و اعتقادی خودسازی داشته باشد.

وی اضافه کرد: خودسازی می‌تواند آمادگی‌های لازم برای کسب‌ مسئولیت را ایجاد کند. بی‌شک وظیفه نسل‌ جوان در گام دوم انقلاب سنگین است و چنانچه به لحاظ اعتقادی و ایمانی آمادگی لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند مسئولیتی که نسل گذشته به‌ جای گذاشته‌اند را ایفا کنند.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی به شناخت نقشه‌های دشمن تأکید داشتند. کشف این نقشه‌ها یک ضرورت است و باید به‌ منظور تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، کلیه اهداف شوم دشمنان را شناسایی کرد. باید موانع جامعه‌ سازی اسلامی را بشناسیم و با ارائه راهکار از آن عبور کنیم.

وی بیان داشت: شناخت دسیسه‌های دشمن یک عامل مهم در گام دوم انقلاب اسلامی است. ضرورت دارد تا نسل جوان با پیش‌رو داشتن راهکار واحد و رهنمودهای مقام معظم رهبری رسالت خود را در گام دوم انقلاب به‌ جا آورند و همواره از تجربیات نسل گذشته در گام نخست انقلاب بهره بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha