دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجاب

روانشناس تربیتی در جمع بانوان و طلاب خواهر بهابادی، مسئله حجاب را گره خورده به بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: مسئله حجاب نه تنها در شرع بلکه جزو قوانین جامعه می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم حسام زاده در نشستی که در مهدیه بهاباد با حضور بانوان و طلاب خواهر این شهرستان برگزار شد، گرایش جوانان به سبک زندگی غربی و دوری از فرهنگ اسلامی را یکی از مسائل روز جامعه که باید مورد بررسی و حل آن قرارداد عنوان کرد و گفت: فساد، فحشا، طلاق و بی بند و باری یکی از پیامدهای سبک زندگی غربی است.

وی، مسئله حجاب را گره خورده به بنیان خانواده عنوان و بیان کرد: مسئله حجاب نه تنها در شرع بلکه جزء قوانین جامعه می باشد و مهمترین قانونی که در مورد بی حجابی نوشته شده است ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می باشد.

روانشناس تربیتی، ملاک سبک زندگی اسلامی را شرع، عرف و قانون دانست و افزود: این سه ملاک را می توان معیار برای تمام اصول زندگی و حتی جامعه قرار داد و این سه اگر محقق شود بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل می شود .

حسام زاده، مُد را یکی از اشتباهات در سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: اسلام با هیچ کدام از خانه‌ها، ماشین و لباس‌ها مخالف نیست مگر اینکه خلاف شرع و عرف و قانون جامعه باشد.

وی خطرناک ترین بخش ملاک تشخیص عده ای برای پاسخ به بی بند و باری ها و سبک زندگی را غلط نسبی گرایی دانست و گفت: عده ای برای راحت کردن وجدان خود در پاسخ به کارهای غلط مسئله نسبت گرایی( که همه این کار را انجام می‌دهند) بیان می کنند.

روانشناس تربیتی در پایان گفت: در بسیاری از آیات به این مسئله اشاره شده و با الفاظی مانند «بسیاری از آنها نمی فهمند»، «بسیاری از آنها تفکر نمی کنند» یا «بسیاری از آنها غافل هستند»، یاد می کنند و این نشان دهند آن است که اگر عده ای کار اشتباهی را انجام می دهند دلیل بر صحیح بودن آن نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha