پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مشکلات زنان با حجاب در اروپا
مشکلات زنان با حجاب در اروپا

حوزه/ ۶۵ درصد از زنان مسلمان هلندی که هنگام درخواست استخدام، عکس با حجاب خود را به مدارک پیوست می‌کنند، بدون انجام مصاحبه از روند استخدام کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بر اساس تحقیقاتی که توسط یک مرکز پژوهشی وابسته به دانشگاه آکسفورد در ماه ژوئیه منتشر شد، در هلند ۶۵ درصد از زنان مسلمانی که هنگام درخواست استخدام، عکس با حجاب خود را به مدارک پیوست می‌کنند، بدون انجام مصاحبه، از روند استخدام کنار گذاشته می‌شوند. این آمار در کشورهای آلمان و اسپانیا نیز با اختلافی اندک گزارش شده است.

این گزارش تأکید می‌کند که تنها عامل طرد زنان مسلمان عکس با حجاب نیست؛ زیرا بسیاری از آنها بدون پیوست عکس، درخواست خود را ارسال کرده بودند و سوابقی چون همکاری با مراکز و مؤسسات اسلامی موجب عدم پذیرش آنها شده بود.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۱ اعلام کرد که شرکت‌ها می‌توانند در شرایطی خاص از حجاب زنان مسلمان جلوگیری کنند. بر همین اساس در دو پرونده جداگانه دو زن در آلمان به دلیل داشتن حجاب از کار تعلیق شدند.

این نهاد که عالی‌ترین نهاد قضایی در اتحادیه اروپا است، در سال ۲۰۱۷، به همه شرکت‌ها این حق را داده بود که استفاده از حجاب یا هر نماد مذهبی را در محل کار ممنوع کنند.

در فرانسه نیز که بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان اروپا را دارد، دادگاه عالی در سال ۲۰۱۴، یکی از کارکنان مسلمان را از یک مهدکودک خصوصی به دلیل حجاب داشتن از کار خود اخراج کرد. ۱۰ سال پیش از آن، در همین کشور، پوشیدن حجاب در اماکن عمومی ممنوع شده بود.

موضوع حجاب سال‌ها است که بحث‌هایی را در سراسر اروپا برانگیخته است و اختلافات عمیقی را بر سر ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha