جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا ناجی

حوزه/ یک بازیگر گفت: سریال‌های تلویزیونی باید با پرداختن به نیازهای جامعه در مسیر جذب مخاطب حرکت کنند.

رضا ناجی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه پرداختن به موضوعات خانوادگی جز الزامات برنامه‌سازی در تلویزیون است، گفت: به عنوان یک پدر می‌گویم که فیلم ها و سریال‌های تلویزیونی می‌توانند در بهبود شرایط جامعه‌ای نقشی مهم ایفا کنند. برای مثال به سریال «خداداد» اشاره می‌کنم که در آن به معضلات جامعه و همچنین نیازهای مردم توجه شده بود.

وی افزود: سریال تلویزیونی حتماً باید در آن مسائل روز جامعه دیده شود. یعنی مخاطب بداند کاری که می‌بینید با زندگی واقعی او در ارتباط است. این موضوع باعث خواهد شد تا نکات مطرح شده در سریال را باور کند. بازهم سریال «خداداد» را مثال می‌زنم. در این کار نقش پدری را بازی می‌کردم که برای تامین جهیزیه دخترش با مشکلات بسیار روبه‌رو بود. این موضوع شاید درد بسیاری از پدران باشد. برای همین وقتی اینچنینی مسائلی در کارهای نمایشی مدنظر قرار می‌گیرد مطمئناً مخاطب نیز با آن ارتباط برقرار می‌کند.

ناجی اضافه کرد: بحث دیگری که در سریال «خداداد» مد نظر قرار گرفته به اجاره‌نشینی مربوط می‌شود. بخشی بزرگی از جامعه امروز ما صاحبخانه نیستند و با میزان بالای کرایه‌های مسکن با سختی‌گذران زندگی می‌کنند. در چنین شرایطی گفتن این مسائل ممکن کمی از مشکلات مردم را بکاهد زیرا به واسطه سریال‌های تلویزیونی ممکن برخی مسئولان مربوط متوجه موضوع شده و در راه رفع آن دشواری‌ها بیشتر بکوشند.

بازیگر «آواز گنجشک‌ها» متذکر شد: برای ساخت کارهایی که در آن موضوعات ارزشی مطرح می‌شوند حتماً یک موضوع را باید به صورت ویژه مد نظر داشت آنهم اینکه از کارهای سفارشی یا شعاری پرهیز شود، زیرا این دست تولیدات هیچگاه نخواهد توانست مورد رضایت تماشاگر واقع شود. من این مسئله را در اظهار نظرهایی که از سوی مردم می‌شود به عینه مشاهده کرده‌ام.

این بازیگر در انتها اعلام کرد: در آثار نمایشی حتما می‌بایست قوانین که در دین و عرف وجود دارد مدنظر قرار گیرد البته فیلمسازان ما در جامعه اسلامی رشد کرده‌اند و مطمئنا بایدها و نبایدها را می‌داند، ولی اگر در این زمینه دقت نظر بیشتری صورت گیرد، مطمئنم جواب‌های بهتری دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha