جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: به ‌دنبال این هستیم که سبک زندگی قرآنی که مطالبه مقام‌ معظم رهبری از نهادهای قرآنی و متولیان امورات دینی است در بستر جامعه محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه اردشیری، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به فعالیت‌های کارگروه پژوهشی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان مازندران، اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، حوزه‌ی علمیه، مادر نظام است و لذا هیچ مادری نسبت به فرزند خود بی تفاوت نیست.

وی با بیان اینکه نسبت بین حوزه‌های علمیه و نظام جمهوری اسلامی، نسبت حمایت متقابل است، گفت: امروز مظلومیت زدایی از قرآن اهمیت زیادی دارد و لازم است تا ببینیم نیاز امروز جامعه چیست و سپس با پژوهش‌های قرآنی به دنبال پاسخ به این مشکل با انجام یک کار منسجم باشیم.

وی بیان کرد: هر فعالیتی، باید دارای پشتیبان پژوهشی باشد، یعنی کارگروه پژوهشی، نیازسنجی و مخاطب‌شناسی و سطح سنجی‌های لازم را انجام دهد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران ادامه داد: سند چشم انداز شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مازندران، از سال ۱۳۹۷ ترسیم شد، اما کار پژوهشی در این راستا انجام نگرفته است.

وی افزود: بعد از آن، با عنایت به توانمندی حوزه علمیه خواهران استان مازندران، مسئولیت کارگروه پژوهشی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان مازندران، از سوی نماینده ولی فقیه در استان با سه راهبرد پژوهشی و با هدف تعمیق بخشیدن به باورهای دینی و گسترش معارف شیعی، احیاء و نشر علوم اسلامی و معارف آن و ارتقاء سطح علمی پژوهشگران در حوزه علوم اسلامی، به حوزه علمیه خواهران استان مازندران واگذار شد.

اردشیری خاطر نشان کرد: این کارگروه پژوهشی با دبیری حوزه علمیه خواهران مازندران، شورایی تحت عنوان شورای راهبردی برای ترویج فرهنگ قرآن در ابعاد مختلف آموزشی، ترویجی و پژوهشی شکل داد که دارای کارگروه‌های متعددی از جمله کارگروه پژوهشی است که حدود ۱۲ نهاد و سازمان در آن عضویت دارند.

وی تصریح کرد: تمام فلسفه وجودی این مجموعه، هدایت تعالیم قرآنی و آموزه‌های قرآنی به عنوان ساختار زندگی افراد در جامعه است، به‌ عبارت ‌دیگر به ‌دنبال این هستیم که سبک زندگی قرآنی که مطالبه مقام‌ معظم رهبری از نهادهای قرآنی و متولیان امورات دینی است، در بستر جامعه محقق بشود.

اردشیری اظهار کرد: بخشی از این کار، مسائل آموزشی است که مسئولیت آن به آموزش‌ و پرورش واگذار شده و بخشی از آن، امورات پژوهشی است که مسئولیتش به حوزه علمیه خواهران استان مازندران واگذار شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ جلسه از این کارگروه با دبیری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان مازندران تشکیل شده است که از جمله فعالیت‌های در حال اجرا می‌توان به تشکیل بانک فعالیت‌های پژوهشی با محوریت قرآن برای سطح سنجی و جلوگیری از موازی کاری و کاربردی سازی آن، عضویت دانشگاه‌هایی که دارای فعالیت‌های قرآنی هستند، تمرکز بر شکل دهی سفیران هدایت با تمرکز قصص قرآنی، معرفی نماینده از سازمان‌ها برای شرکت در این جلسات، برگزاری جلسات کارگروه و ارائه گزارش آن به شورای قرآن استان، شناسایی مراکز پژوهش‌های قرآنی استان توسط اعضای کارگروه و معرفی آنها در سومین جلسه جهت ارزیابی، ارائه طرح و ایده توسط اعضای کارگروه با ۳ اولویت مبتنی بر پژوهش‌های قرآنی و شرکت کردن نهادها و دستگاه‌های اداری در کارگاه‌های سازمان تبلیغات، اشاره کرد.

وی تاکید کرد: گام اول در این کارگروه سیاست گذاری برای خود کارگروه است، بنابراین نهادها باید نقشه راه را ترسیم کنند تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا کارها نتیجه محور باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha