شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلاس قرآن

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضائیه در سومین حرم اهل بیت(ع)، فرصتی مناسب برای معرفی شیراز به عنوان یک شهر قرآنی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز، با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و رسیدن انسان به کمال است، اظهار داشت: پرداختن به مفاهیم قرآنی در مجموعه قضایی از اهمیت صد چندان برخوردار است و لذا اقدام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در بین پرسنل این قوه، ایده مناسبی در راستای افزایش فرهنگ قرآنی در مجموعه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به همزمانی این مسابقات با دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم، گفت: این دهه گرانبها فرصتی مناسب برای تقرب به سوی خداوند سبحان و رسیدن به کمال است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با شعار محوری عفاف و حجاب برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسئله حجاب در سوره‌های نور و احزاب به صراحت تبیین شده که نکته مهم در بررسی حجاب از نظر دین مبین اسلام، این است که نگرشی مطابق با فطرت و هویت حقیقی زنان می‌باشد.

وی با تأکید بر همکاری همه نهادهای فرهنگی استان در برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات، بر ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و یادآور شد: مسابقات و جشنواره‌های قرآنی و تقویت بعد فرهنگی و معنوی قرآن در اولویت رویدادهای فرهنگی استان قرار دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به جایگاه استان فارس در پرورش حافظان، قاریان، قرآن پژوهان و همچنین کاتبان کلام نورانی وحی، خاطر نشان کرد: رویدادهای قرآنی در شیراز، زمینه ساز درک بیشتر فضایل قرانی و گسترش فضایی معنوی در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همکاری همه ادارات و نهادهای اجرایی در میزبانی مناسب استان در این مسابقات شد و اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز همانند گذشته، استان فارس با میزبانی مناسب این مسابقات پرچمداری خود در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را حفظ کند.

گفتنی است هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم تیر امسال به میزبانی دادگستری استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران و در رشته‌های قرائت، ترتیل، تفسیر و هنر های تجسمی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha