یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه به تبیین ویژگی های طرح ولایت پرداخت و گفت: به اذعان برخی طلاب، گاهی شرکت در این دوره یک ماهه یا چهل روزه با ۹ ماه تحصیل برابری می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه، در خصوص ویژگی های طرح ولایت که به همت اداره اخلاق معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در مشهد در حال برگزاری است، گفت: آیت الله مصباح یزدی مجموعه اندیشه های معرفتی اسلامی خودشان را جمع بندی کرده و در یک دوره فشرده ۶ جلدی آن را تألیف کردند که این کتب در طرح ولایت به طلاب و دانشجویان آموزش داده می شود.

وی با تأکید بر ضرورت شرکت همه طلاب در طرح ولایت، اظهار داشت: بیش از ۲۰ سال است که دوره های ولایت آغاز به کار کرده و بیش از ۱۰هزار دانشجو و طلبه تا کنون در این دوره ها شرکت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به ابعاد مختلف جایگاه و اهمیت طرح ولایت، عنوان کرد: اگرچه طلاب طی ۱۰ سال، دوران سطح مقدمات را می گذرانند، اما تنها بخش هایی از منظومه معرفتی اسلام را فرامی گیرند، از این رو لازم است در این دوره شرکت کنند تا یک منظومه معرفتی از معارف اسلام را به صورت منسجم بیاموزند.

وی ابراز کرد: البته در کنار طرح ولایت، دوره هایی همچون طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری، سیر مطالعاتی اندیشه های رهبر معظم انقلاب و ... را نیز به عنوان عِدل این طرح برگزار می کنیم.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه با اشاره به استقبال خوب طلاب و ارزیابی مثبت آنها از طرح ولایت تصریح کرد: عمق، متانت و قوت اندیشه ها و دانش آیت الله مصباح یزدی از ویژگی های اساسی این طرح است؛ از آن جهت که دایره اسلام شناسان بسیار محدود است، سخنان شخصیت های برجسته ای همچون رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی برای ما حجت می باشد، از این رو کتب این بزرگواران قابل اعتماد است.

وی همچنین به حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب از طرح ولایت اشاره کرد و گفت: ایشان نخستین پشتیبان اجرای این طرح از نظر راه اندازی، مدیریت، تأیید علمی و محتوایی و پشتیبانی اداری و مالی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی غنای محتوایی طرح ولایت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا در تابستان در شهرهایی همچون قم، اصفهان، شیراز و ... و با توجه به اینکه دروس در این ایام تعطیل می باشد، طلاب و دانشجویان می توانند اوقات فراغت خود را با شرکت در طرح ولایت پر کنند و استفاده لازم را از این اوقات داشته باشند.

وی تأکید کرد: بر اساس تجربه این مورد را می گویم که شرکت در طرح ولایت نه تنها وقت خالی شرکت کنندگان در ایام تابستان را پر می کند، بلکه به اذعان برخی طلاب، گاهاً شرکت در این دوره یک ماهه یا چهل روزه با ۹ ماه تحصیل برابری می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha