پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1036514
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
سید طاهر قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: دین از ما نمی‌خواهد در این دنیا ریاضت بکشیم، اما نباید حب مال و ثروت دنیا ما را فریب بدهد و حمّال بی مزد دنیا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سیدطاهر غفاری قره باغی، شامگاه سه شنبه در مراسم استقبال از محرم که در مسجد حاج جواد ارومیه برگزار شد، با بیان این که عمر انسان در گذر است و گاهی مشغولیت‌ها موجب غفلت است، اظهار داشت: خداوند موجودی را که خلق کرده او را نسبت به سرنوشتش حساس قرار داده است و این همه بشر از مومن و کافر در تلاش است تا مایحتاج خود را تامین کند و از ضرر دور باشد و لذا دفع ضرر برای انسان یک مسئله عقلی است.

وی با تاکید بر اهتمام بر دفع ضرر اخروی، افزود: آن کسی که موحد باشد و همه امورات را به خداوند متعال سپرده است نگران دنیا نخواهد بود و لذا عامل نگرانی‌های انسان ضف ایمان است.

کارشناس دینی تصریح کرد: مردم دو طائفه هستند؛ اهل دنیا و اهل آخرت، آن‌هایی که به عالم عقباء ایمان دارند خود را در این دنیا محدود نمی دانند و لذا تلاششان برای ابدیت است.

وی ادامه داد: انبیای الهی دو پیام مهم مبداء و معاد شناسی را به بشر رسانده و به انسان فهمانده‌اند که تمام امورات به اذن الهی است و بشر تمام شدنی نیست.

حجت الاسلام قره‌باغی با بیان این که خداوندی که دارای جود بی‌پایان و صاحب کرم است از انسان مراقبت خواهد کرد، گفت: انسان برای یک مقصود باشکوه خلق شده است و ابدیتی وجود دارد و فطرت انسان به دنبال سعادت که علت خلقت است، می‌باشد.

وی عنوان داشت: واجب‌ترین و لازم‌ترین امر، شناخت خداوند است که اگر به درستی انجام می‌شد وضعیت زندگی بشر اینگونه نبود. امروز انسان در یک ناآرامی قرار دارد.

مردان الهی نبض زندگی خود را با محبوب مطلق تنظیم می کنند

کارشناس مذهبی گفت: اشکال کار ما این است که قرآن را قرائت می‌کنیم، اما از اصل هدف این کتاب الهی که هدایت انسان است غافلیم؛ مردان الهی نبض زندگی خود را با محبوب مطلق و مالک همه عالم آفرینش تنظیم می‌کنند.

وی افزود: خداوند از بین ۱۱۴ سوره قرآن، سوره حمد را بر انسان واجب کرده است که انسان آن را روزی ده بار بخواند؛ خداوند به انسان یاد می‌دهد که قبل از مخلوق باید با محبوب و خالق خود سخن بگوید.

حجت‌الاسلام قره‌باغی گفت: اهل بیت(ع) به ما بندگی خدا را یاد داده‌اند که هر زمانی نعمتی یا سختی و مصیبتی بر شما رسید ، شکر پروردگار را بجا بیاورید و خداوند را باید با این صفت بشناسیم که او صلاح ما را بهتر از ما می‌داند و علم ما در برابر پروردگار عالم ناچیز و کالعدم است.

وی تاکید کرد: خداوند این عالم بر اساس حساب و کتاب آفریده و بشر امروزی در برابر نعمات الهی ناشکری می کند.

دین از انسان ریاضت نمی خواهد

کارشناس دینی با بیان این که قلب انسان موحد و مومن با ثروت شاد نمی شود، اضافه کرد: عده‌ای اسیر پول هستند و اگر تمام ایمانشان فرو بریزد ناراحت نمی شوند، اما چنانچه یک آجر از ساختمان‌شان بیفتد دلشان می‌گیرد؛ بندگی خداوند فقط نماز خواندن نیست، باید به سمت بندگی خالص خداوند که شکر در همه احوال یکی از شرائط آن می‌باشد، حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: نباید عمر خود را به باطل و غیبت کردن پشت دیگران سپری کنیم، وای به حال کسی که عمرش تمام بشود و خداوند به خطاب کند، که تو را به دنیایی فرستادم، امکانات دادم، برای هدایت تو امام فرستادم و دستورات دینی را به وسیله ائمه و انبیاء ابلاغ کردم، و تو عمرت را در باطل صرف کردی و با کسانی رفیق شدی که قلبشان از خدا دور بود.

حجت الاسلام قره‌باغی بیان داشت: هر مومنی روز قیامت خلوتی با خداوند خواهد داشت و در آنجا زیبایی اعمال حسنه را در حد اعلی خواهد دید و آرزو می‌کند که کاش ذره ای اعمال حسنه اش بیشتر بود و در مورد اعمال سیئه هم همین گونه است، آرزو می کند کاش اعمال بد او اندکی کمتر بود.

وی افزود: دین از ما نمی‌خواهد در این دنیا ریاضت بکشیم، اما نباید حب مال و ثروت دنیا ما را فریب بدهد و حمال بی مزد دنیا باشیم؛ تا اهل تفکر نباشیم و عقل ما بیدار نباشد و نفس را مهار نکند، نمی توانیم به بندگی برسیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    یا کارشناس اشتباه می فرماید یا شما بد تیتر زدید!! مگر بدون ریاضت انسان تربیت میشود؟!! امام علی می فرماید: انما هی نفسی اروضها بالتقوی. بله ریاضت درست وغلط ؛ دینی و غیردینی داریم اما نفی اصل ریاضت سخنی غیردینی است.
    • ریاضات IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      احسنت. تکالیف در واقع ریاضات دینید.