سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام اخوان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی چند سیاست کلی را برای ماه محرم به‌صورت کلی ابلاغ کرده که سیاست محوری و متمرکز این دستورالعمل، تمرکز بر موضوع جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام اخوان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، امروز پنجم مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های این نهاد همزمان با ایام ماه محرم، گفت: مقدمه برگزاری مراسم محرم، ایام غدیر بود که مساجد و هیئت‌ها یک اتفاق بزرگ را با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود داشت، رقم زدند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور برای برگزاری مراسم عزاداری افزود: برگزاری مراسم در مساجد و هیئت‌های مذهبی تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا است که هر رنگ بندی که تعریف کند ما تابع آن هستیم.

حجت‌الاسلام اخوان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی چند سیاست کلی را برای ماه محرم به‌صورت کلی ابلاغ کرده که سیاست محوری و متمرکز این دستورالعمل، تمرکز بر موضوع جهاد تبیین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیئت‌ها را به‌عنوان کانون جهاد تبیین معرفی کردند، گفت: برای تحقق این امر و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌هایی در نظر داریم.

وی محور امیدآفرینی از دیگر رویکردهای ویژه برنامه‌های محرم در خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: تصمیم داریم در این بخش از هیئت‌ها، مبلغان و مساجد کمک بخواهیم. بخش مهم دیگر در فصل حکومت جمهوری اسلامی، جمعیت و فرزندآوری است که مورد تأکید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از افتتاح نمایشگاه «شمیم حسینی» با همکاری استانداری، شهرداری، اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با ۲۰ غرفه مایحتاج هیئت‌های مذهبی و مساجد را برای مراسم محرم و صفر با ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد و از امروز پنجم مرداد، به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی اهواز دایر خواهد بود.

حجت الاسلام اخوان ادامه داد: اعزام مبلغ از طریق سامانه شمع دیگر برنامه‌ای است که در این ماه دنبال می‌شود. سامانه‌ای طراحی شده است که مبلغ، نقطه موردنظر تبلیغی خود را انتخاب می‌کند و مردم با استفاده از این سامانه می‌توانند بدون واسطه‌گری سازمان تبلیغات، مُبلغ را برای مجالس خود دعوت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان درباره برنامه‌های حوزه رسانه گفت: راه‌اندازی برنامه تلویزیونی موکب، تهیه تولیدات فاخر، تهیه و توزیع مجموعه تولیدات رسانه تحت عنوان «عطر سیب حسینی» و راه‌اندازی سوگواره رسانه‌ای «پایتخت موکب‌ها» در سطح ملی از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت محرم و صفر است.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام مسیح اسکندری، دبیر سوگواره «پایتخت موکب‌ها» با بیان اینکه موکب‌داری جایگاه ویژه‌ای در خوزستان پیدا کرده است، بیان کرد: موکب‌ها با حمایت و بدون حمایت در این ایام برپا می‌شوند. هدف ما از برگزاری این رویداد معرفی خوزستان به‌عنوان پایتخت موکب‌ها و تکریم هنرمندان ارزشی است. این سوگواره در سه محور عکس، فیلم و مستند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha