چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام بیگی

حوزه/ حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی باید ناظر بر جریان سازی باشد، تصریح کرد: اگر می‌بینیم خیلی از کارهای فرهنگی در جامعه جواب نمی دهد، به خاطر این است که جریان سازی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسن بیگی در کارگاه شبکه سازی که با حضور حدود ۳۰ طلبه بین الملل در رویداد طنین الوین رویداد جوانان و پیشرفت از سلسله رویدادهای جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، عنوان کرد: همه جای دنیا وقتی می‌خواهند تصمیمی را بگیرند، دو قشر برای تصمیم وجود دارد، از جمله تصمیم گیران که مسئولان، کارگزاران و مدیران هستند و همچنین تصمیم سازان که مردم و مخاطبان را شامل می‌شود.

معاون راهبردی مؤسسه میقات با بیان اینکه ما معمولا جزو تصمیم گیران و یا تصمیم سازان هستیم، گفت: اتفاقی که در فضای مجازی رخ می‌دهد ما گاهی اوقات از قدرت تصمیم سازان غافل هستیم؛ هدف ما از شبکه سازی این است که به مخاطب جهت دهیم تا تصمیم درستی بگیرد.

همه فعالیت‌های فرهنگی باید ناظر بر جریان سازی باشد

حجت‌الاسلام بیگی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی می‌فرماید کار فرهنگی باید جریان ساز باشد؛ جریان ساز یعنی اینکه اثر آن کار متوقف بر همان لحظه نباشد و شروع عملیات‌ها از آن برنامه باشد.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی باید ناظر بر جریان سازی باشد، تصریح کرد: اگر می‌بینیم خیلی از کارهای فرهنگی در جامعه جواب نمی دهد، به خاطر این است که جریان سازی نمی‌شود.

معاون راهبردی مؤسسه میقات خاطرنشان کرد: تشکیلات عبارت از افراد، ابزار و امکانات برای رسیدن به اهداف مشخص و از پیش‌تعیین‌شده زیر نظر مدیر است، جمهوری اسلامی را اگر کالبدشکافی کنیم، تعداد سرشاخه‌های اصلی در جریان انقلاب اسلامی کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است، اما ابزار، ویژگی‌ها و اهداف زیر نظر مدیری توانا صورت گرفت که باعث پیروی انقلاب اسلامی شد.

لزوم زیست تشکیلاتی در جامعه/ توصیه به مطالعه کتاب «دوستی در قرآن و حدیث»

حجت‌الاسلام بیگی با اشاره به زیست تشکیلاتی، عنوان کرد: اگر کسی برای زیست تشکیلاتی تمرین کند، هر جای دنیا موفق خواهد بود. تشکیلات منجر به این می‌شود که انسان از نظر شخصیتی به مدیر تبدیل می‌شود، اگر انسان از نظر شخصیتی مدیر شود، در هر کاری موفق خواهد بود و به راحتی می‌توان کاری را به او سپرد.

وی، مطالعه کتاب «دوستی در قرآن و حدیث» تألیف آیت‌الله ری شهری را توصیه کرد و افزود: اگر کسی بخواهد یک تشکیلاتی را مدیریت کند، اولین بحث اصول مدیریتی است که دو اصل دارد که مدیریت اذهان و قلوب است.

معاون راهبردی مؤسسه میقات تصریح کرد: اگر فردی بتواند اذهان و دل‌های دیگران را مدیریت کند، می‌تواند افراد را مدیریت کند و اولین کار این است که ابهامات را از ذهن افراد رفع کنیم.

حجت‌الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: ما باید هم دل‌ها و هم ذهن‌های افراد را مدیریت کنیم، اگر فقط قلب و یا عقل افراد را مدیریت کنیم، قطعا جایی با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی بر لزوم مقبولیت و محبوبیت مدیر در کار تشکیلاتی تأکید کرد و در ادامه گفت: اگر مدیریتی نزد نیروهای خود مقبولیت داشته باشد اما محبوبیتی با نیروهای خود نداشته باشد، هیچ وقت نمی تواند مدیر مناسبی برای آن مجموعه باشد.

معاون راهبردی مؤسسه میقات اضافه کرد: مدیر اسلامی باید علاوه بر این خصوصیات، باید مشخصه دیگر داشته باشد و آن معنویت ناظر به خود و خدا داشته باشد.

هدف از کار تشکیلاتی و شبکه سازی، انجام کار است

حجت‌الاسلام بیگی در ادامه با بیان اینکه هدف از کار تشکیلاتی و شبکه سازی، انجام کار است، عنوان کرد: در کار تشکیلاتی باید اعضای تیم رشد داشته باشند و اگر تیم تشکیلاتی هیچ رشدی در خود احساس نکرد، به آن هدف که مدنظر بوده، نرسیده است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم ببینیم یک تشکیلات چقدر قوی است، باید دیدکارهای این تشکیلات چقدر بی نقص است، هر چه تعداد نقص‌ها بالاتر برود، آن تشکیلات با ضعف بیشتری روبرو است.

معاون راهبردی مؤسسه میقات یادآور شد: خطا به مرور انسان را ضعیف می‌کند و بحث اصلی در این قضیه اراده است؛ اراده یک مسئله کاملا اکتسابی است؛ هر چه تعداد خطاهای کوچک شما بیشتر شود، اراده شما به مرور ضعیف تر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha