پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم اعلان عزای امام حسين عليه السلام در ارومیه با سخنرانی امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: انسان اگر از سیره پیامبر جدا شود به بدعت روی می آورد و لذا می بینیم آن‌هایی که دست از سیدالشهدا(ع) برداشتند امروز به دامن کفر و آمریکا پناهنده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی شامگاه چهارشنبه در مراسم اعلان عزای امام‌ حسین‌ علیه السلام که در محوطه مدرسه آهندوست ارومیه برگزار شد، با اشاره به فلسفه های مراسم استقبال از محرم اظهار داشت: مراسم استقبال از محرم در واقع استقبال از اهل بیت پیامبر است و ما هر سال با آنی عنوان می‌خواهیم بیانات امام حسین علیه السلام را شعار خود قرار دهیم و باید هر سال یک جمله از سخنان سیدالشهدا را به عنوان شعار خود انتخاب و بر در همه ادارات و سازمان ها نصب کنیم.

مراسم استقبال از محرم در اردبیل ۸ ذی‌الحجه

امام جمعه اردبیل لبیک گفتن به امام حسین علیه السلام را از پیام های استقبال از محرم عنوان کرد و گفت: استقبال از محرم در اردبیل از هشت ذی الحجه همزمان با خروج امام حسین علیه السلام از مکه شروع می شود و باید عزاداری های محرم با رعایت کامل معرفت دینی برگزار شد.

وی افزود: لوح تقدیرهایی که به پیرغلامان امام حسین علیه السلام اهدا می شود حتی بعد از وفات آنها نیز خانواده و فرزندانشان آن لوح را به عنوان سند افتخار خود حفظ می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: عزاداری برای سیدالشهدا(ع) لبیک گفتن به خداوند است و کسی که با امام حسین علیه السلام بیعت کند با خداوند بیعت کرده است. اباعبدالله حرف شخصی با مردم ندارند و آن‌چه فرموده اند از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و پروردگار عالمیان است.

امام حسین مخزن وحی الهی است

وی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام که قلبش خزانه وحی الهی است و " خازن الکتاب المستور" یکی از اسامی سیدالشهدا علیه السلام می باشد، آمده بود دین خدا را احیا کند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: همه اهل سنت برای امام حسین علیه السلام گریه کرده‌اند و هر کس در سنت پیامبر قائل به تبعیض باشد به سنت عمل نکرده، بلکه عامل به بدعت می‌باشد و اول روضه خوان اباعبدالله خاتم الانبیا بود.

کسی که از امام حسین جدا شود به کفر پناهنده می شود

وی افزود: انسان اگر از سیره پیامبر جدا شود به بدعت روی می آورد و لذا می بینیم آن‌هایی که دست از سیدالشهدا برداشتند امروز به دامن کفر و آمریکا پناهنده شده‌اند و امروز با دشمن خونی اسلام و قرآن به دنبال عادی سازی روابط هستند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند امام حسین علیه را به عنوان الگوی بشریت خلق کرده است و لذا تابع سیدالشهدا(ع) به قرآن پشت نمی کند.

وی ادامه داد: تکه تکه شدن جامعه اسلامی نتیجه دوری از امام است؛ حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه خود امام را محور وحدت عنوان کردند و بعد از سیدالشهدا علیه السلام امت تکه تکه شد و خداوند لباس عزت را از تن این امت خارج کرد و بالاترین کفر این است که امت، انسان کامل را به گودال بیاندازد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: خداوند برکت هزار و یک اسم خود را به امام علی علیه السلام اعطا کرد و چنین فردی را ۲۵ سال خانه نشین کردند و لذا گریه شیعه قدسی ترین گریه است و دعای ندبه، ندبه بشریت است و تمام عالم باید با ما اشک بریزد.

وی تصریح کرد: هر کس به دعای عرفه با معرفت بنگرد یقین پیدا می کند که پشتوانه این دعا اقیانوسی از علم است . امروز ما به چنین فکری گریه می‌کنیم و عزاداری برای احیای چنین تفکری است و لذا در روایات بیان شده است که خودتان را به اهل بیت شبیه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، عامل بودن به مکتب سیدالشهدا(ع) و ادای امانت را از راه های عمل به سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: وهابیت گریه بر فرد فوت شده را بدعت می‌داند و حال آن که پیامبر بر فرزند خود ابراهیم و عمویش حمزه گریه کرده است و اجتهاد در برابر نص موجب خروج از جرگه ایمان می شود.

وی افزود: حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در لحظه جان سپردن با گریه بر امام حسین علیه السلام از دنیا رفت.

پیامبر موقع انتخاب کنیه برای امام حسین به سراغ عبودیت رفت

امام جمعه اردبیل با بیان که اول کسی که کنیه اباعبدالله را بر امام حسین نهاد پیامبر بود، عنوان کرد: پیامبر خواست برای امام حسین کنیه انتخاب کند به سراغ عبودیت رفت تا به انسان ها بفهماند که تمام بندگی شما یک طرف و سیدالشهدا(ع) یک طرف، لذا باید به شیعه بودن خودمان افتخار کنیم که رهبرانی چون اباعبدالله علیه السلام داریم؛ وهابیت قائل است حاکم حتی اگر اهل زنا، شرب خمر و ... باشد باید از او تبعیت کرد.

نماینده ولی فقیه در اردبیل اضافه کرد: خداوند به امام حسین علیه السلام ماموریت داده بود تا احکام الهی را دوباره احیا و بیان کند و اگر احکام الهی بیان نشود از بین آن داعش، القاعده و .... ظهور می‌کند و لذا حضرت در کربلا بیان کردند که من از همه بر تغییر چنین وضعی مُحقّ هستم.

وی گفت: باید زینب کبری سلام الله علیها در کربلا حضور می یافت تا سند مظلومیت امام حسین علیه السلام را بر سر دست بگیرد و شهر به شهر بگرداند و اجازه ندهد قیام اباعبدالله علیه السلام نیمه تمام بماند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی اهل بیت در مدینه ۲۰ نفر یاور نداشتند اما در اثر قیام عاشورا هزاران نفر در مجالس امام باقر علیه السلام می نشستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha