یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر:همایش بزرگ هیئات مذهبی کاشان درپیشواز محرم  باسخنرانی آیت الله یثربی

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجلس امام حسین(ع) نباید از محتوا تهی شود، گفت: دشمنان با خالی کردن محتوای مجالس عزاداری می خواهند پرچم عزاداری امام حسین (ع) را از دست شیعیان بگیرند، لذا برای نگهداری این پرچم باید کاملا هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله میرسید محمد یثربی، شامگاه چهارشنبه پنجم مرداد ۱۴۰۱ در همایش بزرگ هیئات مذهبی کاشان، در حسینیه آیت الله یثربی(ره) کاشان اظهار داشت: عصبانیت دشمنان اسلام از شیعیان به خاطر عشق و ارادت خالصانه آنها به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم، به پاداش فراوان عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در پیشگاه خداوند متعال اشاره کرد و ابراز داشت: فرشتگان بیشتر از کسانی که روی زمین هستند به عزاداران حسینی دعا می کنند.

وی با بیان اینکه نهضت کربلا و عاشورا هیچ موقع فراموش نمی شود، خطاب به هیئات مذهبی کاشان تصریح کرد: پرچمی که ابوالفضل العباس (ع) در روز عاشورا به دست گرفت و عده ای آمدند دست او را قلم کردند و پرچم به زمین افتاد، شما با به دست گرفتن این پرچم در ایام محرم اجازه نمی دهید نهضت کربلا فراموش شود.

آیت الله یثربی، شعرا و توده مردم را احیاگران مکتب عاشورا دانست و با قدردانی از هیئات مذهبی کاشان، گفت: علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا طی دوسال گذشته مردم کاشان در برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) خوش درخشیدند.

وی، ابا عبدالله الحسین (ع) را مصباح الهدی دانست و تصریح کرد: کسانی که زیر عَلَم امام حسین(ع) در تکایا، مساجد و منازل اقامه عزا می کنند نباید اخلاص در عزاداری را فراموش کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) نباید ابزار خودنمایی و چشم و هم چشمی قرار گیرد، گفت: امام حسین (ع) محور وحدت است. عزاداری که نیاکان ما به سلامت تحویل نسل فعلی دادند باید به سلامت تحویل نسل های بعدی داده شود.

وی یاد آورشد: مجلس عزای امام حسین(ع) فقط منحصر به مداحی، سینه زنی و زنجیر زنی نیست، بلکه باید توسط خطبای با تجربه، مومن و اهل فضل معطر به بیان معارف اهل بیت(ع) شود.

آیت الله یثربی افزود: اگر خدای ناکرده معارف اهل بیت (ع) در مجالس امام حسین (ع) به مرور زمان رنگ ببازد به مجالس غلو و افراط و تفریط تبدیل خواهد شد .

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه مجلس امام حسین(ع) نباید از محتوا تهی شود، ادامه داد: دشمنان با خالی کردن محتوای مجالس عزاداری می خواهند پرچم عزاداری امام حسین (ع) را از دست شیعیان بگیرند، لذا برای نگهداری این پرچم باید کاملا هوشیار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha