شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان فارس گفت: استان فارس از استان‌های خاص در بحث موقوفه است که وجود هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه در سطح استان فارس، نشان از دینداری مردم این استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، امروز در جلسه جامعه روحانیت این استان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موقوفه‌های فارس، اظهار داشت: استان فارس از استان‌های خاص در بحث موقوفه است.

وی با بیان اینکه یک هشتم کل موقوفات کشور در استان فارس قرار دارد، گفت: وجود هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه در سطح استان فارس، نشان از دینداری مردم استان فارس دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: هیچ کدام از ادارات کل موقوفات کشور به اندازه‌ای که استان فارس دفتر موقوفه در سطح استان خود دارا است را ندارد.

وی در واکنش به تجمعات مردم صدرا در خصوص موقوفات ملکی، خاطرنشان کرد: در شهر صدرا حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار زمین وقفی داریم که موقوفه صدرا نیز تثبیت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین با بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در ایام کرونا، مطرح کرد: سه هزار و ۸۷۰ اعزام روحانی بومی و غیر بومی، در ایام کرونا به سطح استان انجام شده است.

وی یادآور شد: در بحث کمک به هیئت‌های مذهبی در سه سال گذشته تاکنون، بیش از هفت میلیارد تومان به این موضوع کمک شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha