سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
«جهاد تبیین» حضرت زینب(س) در قیام عاشورا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه گفت: «جهاد تبیین» حضرت زینب(س)، قیام عاشورا را در مقابل جریان تحریف، بیمه کرد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم اظهار داشت: محرم و صفر، بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و بیان فلسفه نهضت عاشورا است.

وی افزود: وحشت دشمنان اسلام و مکتب عاشورا، نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است که صدور اسلام ناب و ارزشهای انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه تربیت یافته فرهنگ عاشورا هیچ گاه در برابر منکرات در جامعه سکوت نخواهند کرد، گفت: احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه قیام حسینی(ع) بوده که همچنان ماندگار است.

وی تصریح کرد: حاکم شدن خوی اشرافی بنی امیه در رأس آن معاویه و فرزند خبیثش یزید نتیجه بی اعتنایی و فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: قیام حضرت امام(ره) که برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، در اوج اقتدار و خفقان طاغوت مردم را پای کار آورد که به پیروزی انقلاب اسلامی و شکست جبهه استکبار در دفاع مقدس انجامید.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه افزود: یکی از مسائلی که اهل منبر و مبلغین دینی نباید از غفلت کنند، قدرت و نفوذ «جهاد تبیین» است که حضرت زینب(س)، با آن قیام عاشورا را در مقابل جریان تحریف، بیمه نمود.

وی در پایان گفت: جریان مقابل اردوگاه حسینی(ع)، امروز با کمال وقاحت و بی شرمی تمام، به جنگ حجاب و عفاف زنان جامعه آمده که نیاز به میدان آمدن، زنان نخبه جامعه دارد، تا در عمل تبعیت خود از حضرت زینب(ع) را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha