شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / جلسه هم اندیشی بانوان  کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین حسینی استان قزوین برگزارشد

 حوزه / مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی قزوین از ثبت نام ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان استان در سامانه سماح برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، ظهر امروز در هم اندیشی کمیته بانوان اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت استان برگزار شد گفت: بزرگداشت اربعین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشوراست، و زیارت اربعین یکی از نشانه های مؤمن بوده و در روایات مختلف زیارت اربعین مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین از اعمال مهم شیعیان است ولی در سال های اخیر علاوه بر شیعیان، پیروان سایر ادیان الهی نیز به صورت پیاده به زیارت کربلا می روند.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین عنوان کرد: امسال همچون سال های قبل، میلیون ها ایرانی در کنار مردم دیگر کشورهای مسلمان جهان در این آیین حضور می یابند تا قدرت اسلام را به رخ جهانیان بکشند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین با تقدیر از ملت بزرگ عراق در پذیرایی ویژه ایام اربعین از زائرین به خصوص ایرانی‌ها، بیان داشت: شعار امسال «انا من حسین» در واقع همان همراهی با سیدالشهدا(ع) در تداوم نهضت عاشورایی است.

مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است و تمامی ملت‌های مظلوم جهان هدف و راه سرور آزادگان جهان را الگوی خود قرار داده‌اند.

حجت الاسلام افشار ضمن تقدیر از فعالیت های بانوان مبلغه در موکب های پیاده روی اربعین حسینی، عنوان کرد: بانوان مبلغه وفعال حوزه علمیه خواهران استان قزوین در سالهای گذشته برنامه های تبلیغی و فرهنگی خوب و شایسته ای را برای زائران پیاده روی اربعین حسینی انجام داده اند که امسال هم با توجه به هماهنگی های صورت گرفته شاهد فعالیتهای اثرگذاری خواهیم بود.

وی همچنین از ثبت نام ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان استان قزوین در سامانه سماح برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: مردم متدین و دوستدار اهل بیت(ع) می توانند تا ۱۷ مرداد برای ثبت نام در سامانه سماح جهت حضور در مراسم اربعین اقدام کنند.

حجت الاسلام افشار با اشاره به ارتباط زنده فعالیتهای موکب های استان قزوین با شبکه استانی مرکز قزوین، گفت: جلساتی با مسئولین شبکه استانی مرکز قزوین و ستاد عتبات عالیات استان در خصوص اعزام یک تیم رسانه ای برای انعکاس از فعالیتهای موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی از نجف به کربلا را داشته ایم که ان شاءالله با فراهم شدن مقدمات اطلاع رسانه ای خواهد شد.

ثبت نام ۱۳ هزار و ۵۰۰ قزوینی برای اعزام به پیاده روی اربعین

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha