سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بالصور/ إقامة المؤتمر  البحثي والعلمي للعلامة البلادي البوشهري (ره) وتكريم المتفوقين فيه

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) تاریخ روحانیت استان بوشهر را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در دیدار اعضای دبیرخانه کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) با تشکر از زحمات اعضای دبیرخانه، اظهار داشت: برگزاری این کنگره کار بزرگی است که در روز روحانیت بوشهر برگزار می شود و طی سال های گذشته آثار و برکات خوبی را برای استان به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این کنگره سبب احیای روحانیت و رشد طلاب در عرصه پژوهشی شده است، گفت: بعد از برگزاری این کنگره طی سال های گذشته در حال حاضر شاهد تالیف موجی از کتاب های علمای استان همچون کتاب تاریخ امامان جمعه و یا کتاب تاریخ روحانیت استان هستیم.

وی درخشش طلاب استان بوشهر در جشنواره های ملی حوزوی را از دیگر ثمرات این کنگره عنوان کرد و ابراز داشت: کتاب «تصانیف العلما» (دانشنامه روحانیت استان بوشهر) پیرامون علما و روحانیت فقید استان بوشهر (از آل عصفور تا علمای معاصر) شامل مؤلفه‌هایی همچون زندگی‌نامه، اساتید، شاگردان، آثار و تالیفات، فعالیت‌های دینی- تبلیغی، سیاسی و ... است تدوین شده و آماده چاپ است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خواستار برپایی نمایشگاه کتاب علما و نمایشگاه عکس علمای استان شد و گفت: این نمایشگاه در کنار برگزاری کنگره می تواند در معرفی تاریخ روحانیت استان بسیار موثر باشد.

برپایه این گزارش، هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha