چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، برنامه‌هایی توسط گروه های جهادی تبلیغی مدارس علمیه خراسان تدارک دیده شده که  به مرور فعالیت سه مورد از این گروه ها می پردازیم.

حجت‌الاسلام علیرضا رجبی، مسئول‌گروه جهادی تبلیغی ‌مستعان مدرسه علمیه شیخ صدوقی مشهد در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد اظهارکرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، برنامه‌هایی توسط این گروه جهادی تدارک دیده شده است که یکی عزاداری در خود این مدرسه علمیه برای طلاب و خانواده‌های طلاب و دیگری برگزاری اردوی جهادی تبلیغی به مناطق حاشیه شهر مشهد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ مُبلغ جهادی در این گروه به صورت تخصصی، در حوزه کار با کودک و نوجوان فعالیت دارند، ادامه داد: در راستای اردوی جهادی تبلیغی، مُبلغان این گروه جهادی به منطقه حاشیه‌نشین آخر مهرمادر رفتند و روستای زیرکن در این منطقه را برای انجام فعالیت تبلیغی شناسایی و انتخاب کردند و مُبلغان عصرها از ساعت ۱۷ در روستا برای ایجاد تشکیل حلقه معرفت و برگزاری هیئت‌های نوجوانان و دانش‌آموزی حاضر می‌شوند.

مسئول‌گروه جهادی تبلیغی ‌مستعان مدرسه علمیه شیخ صدوقی مشهد افزود: در ابتدا برای جذب کودکان و نوجوانان مسابقاتی را برگزار شد که خوشبختانه از روز اول با استقبال کودکان و نوجوانان این منطقه روبرو شدیم و در اولین روز، تعداد ۳۰ کودک و نوجوان جذب شدند.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان اینکه کلاس قرآن، احکام، مسابقه و انتقال مباحث معرفتی از طریق بازی‌ها، از جمله محتواهای ارائه شده توسط مبلغان این گروه جهادی تبلیغی می‌باشد، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان روستا به صورت خودجوش ایستگاه‌های صلواتی در جلوی در منازلشان آماده کردندکه قرار است وسایل مورد نیاز آنها از جمله پرچم و.. را در اختیارشان برای برپای خیمه‌های عزاداری قرار دهیم.

وی گفت: قرار است مبلغان تا نماز مغرب و عشاء در کنار کودکان و نوجوان این منطقه حضور داشته باشند و موقع نماز کودکان و نوجوانان را وارد مسجد کنند تا اهل مسجد شوند.

او ادامه داد: فعالیت ما محدود به ماه محرم نخواهد بود و بنا داریم روزهای دوشنبه در طول سال یک گروه جهادی به این منطقه اعزام تا ارتباط مان با این روستا قطع نشود.

*خدمت جهادی تبلیغی طلاب کاشمر

حجت‌الاسلام جمشید متعبد نیز درباره فعالیت گروه جهادی تبلیغی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر اظهار کرد: از سال ۹۵ به عنوان مدیر گروه به روستاهای محروم بردسکن و کاشمر اعزام مُبلغ داریم و هر ساله در ماه مبارک رمضان و ماه محرم‌الحرام به مناطق روستاهای محروم و عشایری بردسکن و کاشمر، اعزام مُبلغ داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق محروم در بندرعباس، قلعه‌گنج، کرمان، کرمانشاه و...، از جمله مناطقی که مُبلغان گروه جهادی تبلیغی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر به آن اعزام شدند، ادامه داد: این گروه از سال ۱۳۸۸ تا کنون در مناسبت‌های مختلف از قبیل: عید غدیر، فاطمیه، دهه کرامت، به بسیاری از روستاهای محروم و عشایری اعزام مُبلغ داشته و در حال حاضر نیز تعداد ۳۰ مُبلغ را به کهنوج و قلعه‌گنج اعزام کردیم.

مسئول گروه جهادی تبلیغی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر با بیان اینکه بین ۵۰ تا ۸۰ مُبلغ به تناسب موقعیت تبلیغی، در فعالیت‌های این گروه جهادی تبلیغی فعالیت دارند، افزود: همچنین سه سال هم با معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، در اعزام مُبلغ به عتبات همکاری داشتیم که این مبلغان در مسیر نجف به کربلا مستقر بودند.

حجت‌الاسلام متعبد تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی تبلیغی، می‌توان به فعالیت‌های عمرانی از قبیل تعمیر، مرمت و ساخت خانه نیازمندان در مناطق محروم روستای و عشایری اشاره کرد و همچنین در بحث مواسات و توزیع بسته‌های کمک معیشتی با کمک خیرین، هر ماه توزیع این بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان داریم و در زمینه خدمات درمانی به نیازمندان نیز با تهیه داروی بیماران خاص یا دادن کمک هزینه داروی به آنها کمک می‌کنیم.

*توجه به سبک زندگی حسینی و فرزندآوری در سخنرانی ها

حجت الاسلام صولت حیدری، مسئول‌گروه جهادی تبلیغی سردار سلیمانی مدرسه علمیه گناباد نیز در مصاحبه ای دیگر گفت: به مناسبت فرارسیدن و آغاز ماه محرم مدرسه علمیه گناباد را برای عزاداری سیدشهداء(ع) سیاهپوش و همچنین مبلغان‌گروه جهادی تبلیغی سردار سلیمانی این مدرسه را به روستاهای اطراف گناباد و شهرهای دیگر اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه به مناسبت ایام محرم تاکنون ۳۰ مُبلغ به روستاهای کلات در کاخک، رحمت‌آباد، چاه گچی، چاه نمک وروستاهای دور افتاده و محروم گناباد اعزام داشتیم، افزود: قبل از محرم در جلسه‌ای که با حضور طلاب و مُبلغان و امام جمعه شهرستان گناباد صورت گرفت و نظراتی که بیان شد قرار شد تا محتواهای محرم امسال که توسط مُبلغان در منبرهای شان استفاده می‌کنند با محوریت و موضوع جهاد تبیین، سبک زندگی اسلامی حسینی و فرزندآوری باشد.

مسئول‌گروه جهادی تبلیغی سردار سلیمانی مدرسه علمیه گناباد ادامه داد: این گروه جهادی تبلیغی در ایام و مناسبت‌های مختلف به مناطق دور و نزدیک اعزام مُبلغ داشته که از جمله می‌توان به اعزام مُبلغ در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان اشاره کرد. همچنین درخصوص تعمیر و ساخت منازل نیازمندان در مناطق روستایی ومناطق محروم نیز اعزام‌های داشته‌ایم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha