جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر ظهیری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ظهیری گفت: حوزه های علمیه باید فکری به حال شبهات، تحریفات و خرافات ایجاد شده نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام داشته و برنامه ریزی دقیقی بکنند تا این سرطان شکی که نسبت به برخی اعتقادت شیعه در دل و جان مردم افتاده برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ظهیری، سخنران و کارشناس مذهبی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء، امام حسین(ع) که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما باید بر این باشد که هرگز اهل بیت علیهم السلام را با معجزه نشناسیم و اعتقاد و عرفان ما به اهل بیت علیهم السلام با معجزه نباشد؛ بلکه باید اعتقاد و باور قلبی ما به این بزرگواران براساس شناخت صحیح مکتب و سیره آنها باشد.

وی افزود: اگر اعتقاد ما به اهل بیت علیهم السلام تنها از طریق معجزه باشد و بنا به دلایلی در برخی مشکلات و کارها به آنها توسل و مراجعه کنیم و پاسخی در ظاهر برای ما حاصل نشود، در اعتقادات ما خلل ایجاد خواهد شد و شک بر ما غلبه می کند.

این سخنران مذهبی با بیان این که امروز دردی که جامعه ما را تهدید می کند، سرطانی به نام شک است که به جان مردم افتاده است، ادامه داد: مهم ترین دلیل و ریشه این شک، تلاش و تبلیغات وسیع دشمن در فضای مجازی است که جزئی ترین مسائل را به صورت وارونه و غیرصحیح به مردم القا می کنند و بخش دوم نحوه عملکرد برخی خطبا و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در نحوه بیان مطالب است که کمتر درباره سیره، مکتب، دلاوری و مقاومت اهل‌بیت علیهم السلام و مبارزه آن ها با طاغوت با مردم سخن می گویند و از منبر و مجلس این بزرگان فقط در حد بیان خواب و برخی کرامات استفاده می کنند که این موارد بعضا برای برخی افراد تولید شک و ناامیدی از این دستگاه تولید می‌کند.

وی با تأکید بر این که خطبا و ذاکران اهل بیت علیهم السلام باید ضمن بیان حقایق سیره و روش اهل بیت‌علیهم‌السلام به ویژه واقعه عاشورا، پاسخگوی برخی شبهات بوده و با تحریفاتی که در این عرصه ایجاد شده مقابله کنند، خاطرنشان کرد: خواهران و برادران طلبه به ویژه صاحبان قلم به داد عاشورا برسند و با بیان برخی تحریفات و روشنگری در این زمینه مردم را از شک نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری گفت: امروز منبر برخی از سخنرانان مطرح کشوری همچون حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بعد از شهید مطهری و مرحوم فلسفی، آبروی شیعه را حفظ کرده است چون روایات اهل بیت علیهم السلام را نقل کرده و زنده نگه داشته است.

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه باید فکری به حال شبهات، تحریفات و خرافات ایجاد شده نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام داشته و برنامهریزی دقیقی بکنند تا این سرطان شکی که نسبت به برخی اعتقادت شیعه در دل و جان مردم افتاده برطرف شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این که امروز سیدالشهدا(ع) تا عمق جان عاشقان خود نفوذ کرده است و دشمن نمی تواند مردم را از سیدالشهدا(ع) جدا کند، بیان داشت: امروز خط مقدم کار فرهنگی مقابله با تبلیغات و سوء استفاده دشمنان است که نتوانند از محرم و اربعین بر علیه عاشورا، اهل بیت علیهم السلام، دین، نظام و قرآن استفاده کنند و باید مردم به ویژه جوانان را نسبت به شبهات و تحریفات ایجاد شده آگاه کنیم.

وی مهم ترین دلیل برای حقانیت خدا و اهل بیت علیهم السلام را شیعه برشمرد، چون دشمن با این هجمه و تبلیغات و اقداماتی که بر علیه شیعه و اهل بیت علیهم السلام داشته، نتوانسته این مکتب را بین ببرد و هنوز این مکتب پاربرجاست و روز به روز نیز گسترش پیدا می کند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha