جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیلمان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان چهار اصل مهم بعثت، غدیر، کربلا و مهدویت را از مهم‌ترین اهداف مورد هجمه دشمنان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور امروز در جمع عزاداران حسینی دیلمان که با حضور دسته جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای هر یک از شما و آباء و اجداد شما طلب مغفرت می‌کند؛ پیامبر(ص) فرمودند: «إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً» برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه، ج ۱۲، ص ۵۵۶)

وی افزود: اجتماع بزرگ حسینیان امروز در دیلمان یک اعلام به جهانیان است که بدانند امام حسین(ع) و اهل بیتش را با لبان تشنه شهید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور چهار اصل مهم بعثت، غدیر، کربلا و مهدویت را از مهم‌ترین اهداف مورد هجمه دشمنان برشمرد و افزود: این چهار اصل نباید فراموش شوند؛ حرکت شما مردمان غیور و دلاورمردان دیلمانی که برای عزاداری امام حسین(ع) جمع شده اید، نشان از اهمیت مکتب عاشورا است.

سرپرست حوزه علمیه گیلان ادامه داد:حرکت امروز شما یک نوع اعلام به جهانیان است که امام معصوم ما را در کربلا به شهادت رساندند و پیام این اعلام این است که بعد از ظهور حضرت ولیعصر(عج) حضرت در مکه می‌فرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم انّی أَنَا الْمُنْتَقِم، أَلا یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین قتل عَطشاناً، أَلا یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین سَحَقوهُ عُدواناً؛ ای مردم جهان! من امام قائم هستم، ای مردم جهان من شمشیر بران انتقام گیرنده هستم. ای مردم جهان! جدم حسین علیه السلام را بعد از کشته شدن برهنه بر زمین انداختند. ای مردم جهان! پیکر جدم حسین علیه السلام را پس از کشته شدن، از روی دشمنی، پامال سم اسبان و ستوران قرار دادند.»

وی تجمع امروز عزاداران حسینی را علاوه بر حرکت دینی، حرکت سیاسی دانست و اظهار کرد: این حرکت شما، امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی می‌کند و مردم جهان بعد از اینکه امام حسین(ع) را شناختند و وقتی که با حضرت ولیعصر(عج) بیعت می‌کنند، امام منتقم را خواهند شناخت که جد آن حضرت، امام حسین(ع) است.

اجتماع عزادارن امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی می‌کند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha