جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دسته عزاداری ساقیان عاشورایی در حرم حضرت عباس (ع)

حوزه/کارشناس و پژوهشگر فرهنگی گفت: حقیقتاً بصیرت ولایی حضرت ابوالفضل العباس(ع)، الگوی ماندگار همه ولایتمداران حقیقی و عاشقان واقعی سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعای حسینی ابراز داشت: ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان بهترین فرصت است تا نگاهی دقیق و متفاوت بیندازیم به شاخصه ها و ویژگی های اصحاب و یاران سیدالشهدا(ع) برای این که با الگوگیری از صفات و این شاخصه های ناب، زندگی خود را نورانیت ببخشیم.

وی همچنین افزود: بی شک در بین یاران باوفای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، قمر بنی هاشم(ع) یک جایگاه بسیار ممتاز و ویژه ای دارد تا جایی که امام صادق (ع) در زیارت نامه حضرت عباس(ع) می فرمایند که در روز قیامت همه ی شهدا به مقام والای حضرت عباس(ع) غبطه می خورند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که جایگاه و مقام والای حضرت ابوالفضل(ع) به جهت بصیرت و ولایتمداری خاص ایشان است، گفت: امام جعفر صادق(ع) در آن روایت معروف، پنج ویژگی و شاخصه برای عمویشان حضرت عباس(ع) برمی شمارند که از آن جمله یقین و بصیرت نافذ است که این یقین و بصیرت بی شک بهترین الگو برای همه عاشقان و دلدادگان مکتب حسینی است.

وی با اشاره به این که از دیگر ویژگی های ممتاز قمر بنی هاشم(ع)، بینش و معرفت بالای ایشان است، افزود: حضرت ابوالفضل(ع) با معرفت و بصیرت و یقین بالای خویش برای همه تاریخ به الگوی ولایتمداران واقعی و عاشقان حقیقی حضرت ثارالله(ع) تبدیل شدند و امروز کسی که دم از این شخصیت والامقام می زند باید حقیقتاً رفتار و گفتارش رنگ و بویی از سیره و گفتار و مرام قمر بنی هاشم (ع) داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha