شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1038526
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
دیلمان

حوزه/ کوچه و خیابان‌های شهرهای گیلان امروز در تاسوعای حسینی غرق در غم و ماتم بود و مردم با حضور در مساجد، تکایا، هیئت‌ها و اماکن مذهبی به یاد مظلومان کربلا و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند و بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، گیلان در تاسوعای حسینی با نوای «ای اهل حرم میر علمدار نیامد» سراسر در حزن بود و در ماتم گریست.

کوچه و خیابان‌های شهرهای گیلان امروز در تاسوعای حسینی در غم و ماتم بود و مردم با حضور در مساجد، تکایا، هیئت‌ها و اماکن مذهبی به یاد مظلومان کربلا و شهادت اباعبدالله حسین(ع) اشک ماتم ریختند و بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.

عزاداران حسینی به رسم هر ساله و به صورت سنتی، از روستا و منطقه خودشان حرکت کردند و نوای «ای اهل حرم میر علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد، علمدار نیامد علمدار نیامد» را سر دادند و به صورت پیاده و سینه و زنجیرزنان تا بقعه و امام زاده منطقه خود رفتند.

عزاداران در صومعه‌سرا در بقعه آقا سید محمدجان ضیابر، در دیلمان در بقعه قادر پیغمبر روستای باباولی و بقعه امام زادگان قاسم و همزه جمع شدند و به عزاداری مشغول بودند، جمعیتی که به بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر می‌رسید.

سوگواری تاسوعای حسینی در رشت مرکز گیلان نیز، با رعایت توصیه‌های بهداشتی در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد و عزاداران در این مراسم در عزای سرور و سالار شهیدان(ع) و یارانش با نوحه خوانی و سینه زنی سوگواری کردند.

تجمع عاشوراییان نیز صبح فردا، همزمان با عاشورا در شهرستان‌های مختلف گیلان و در رشت در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha