دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم نوجوانان عاشورایی در یزد

حوزه/ حجت الاسلام صباغیان با تاکید بر این که عاشورا تنها یک ‏روز نیست، بلکه تمامی تاریخ است، گفت: عاشورا بستر تربیت و پرورش انسان ناب و طاغوت‌زدا و استکبارستیز است.

حجت الاسلام حسن صباغیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با تسلیت ایام محرم الحرام و عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: حقیقت محرم و صفر از درک عامه مردم خارج است و فقط اولیاء خدا و معصومین(ع) می‌توانند حقیقت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع)را درک کنند.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) شاهراه نجات است، متذکر شد: اگر کسی خود را در این مسیر قرار دهد خطری او را تهدید نمی کند.

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر لزوم توجه خانواده ها به مکتب امام حسین(ع)، یادآور شد: والدین اگر می خواهند فرزندانشان آبروی پدر و مادر و جامعه باشند بایستی آنان را بر اساس مکتب امام حسین(ع) تربیت کنند.

حجت الاسلام صباغیان در ادامه اظهار کرد: فرزندی که در مکتب امام حسین(ع) تربیت شود، بیمه امام حسین(ع) است و آسیبی به او نخواهد رسید و با توجه به جنگ نرم دشمنان چه خوب است خانواده ها به این موضوع توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: عاشورا تنها یک ‏روز نیست، بلکه تمامی تاریخ است، همان‏ طور که کربلا تنها یک قطعه‏ خاک نیست، بلکه جغرافیای نامحدودِ این تاریخ گسترده است.

حقیقت جریان قیام سید الشهدا(ع) یک دانشگاه انسان سازی است

حجت الاسلام صباغیان با تاکید بر این‌که حقیقت جریان قیام سید الشهدا(ع) دانشگاه انسان سازی است، عنوان کرد: امام رضا(ع) فرمودند «فَعَلی مِثلِ الحُسَینِ فَلیَبکِ الباکونَ؛ فإنَّ البُکاءَ عَلَیهِ یَحُطُّ الذُّنوبَ العِظامَ. ··· کانَ أبی علیه السلام إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لا یُری ضاحِکا، و کانَتِ الکَآبَةُ تَغلِبُ عَلَیهِ حَتّی تَمضِیَ عَشرَةُ أیّامٍ ، فإذا کانَ یَومُ العاشِرِ کانَ ذلکَ الیَومُ یَومَ مُصیبَتِهِ و حُزنِهِ و بُکائهِ، و یَقولُ: هُوَ الیَومُ الَّذی قُتِلَ فیهِ الحُسَینُ علیه السلام / بر کسی چون حسین باید که گریندگان بگریند؛ زیرا که گریستن بر او گناهان بزرگ را می زداید. ··· چون ماه محرّم می رسید کسی پدرم علیه السلام را خندان نمی دید. غم و اندوه بر او چیره بود تا آن که ده روز می گذشت. روز دهم روز سوگواری و اندوه و گریه او بود و می فرمود: این روزی است که حسین علیه السلام در آن کشته شد»؛ محرم که می شود تمام آسمان و زمین را اندوه و غم می‌گیرد.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به این که از عاشورا و تاسوعا باید درس بصیرت، جهاد، ایثار، عشق، ادب، عفاف، حجاب و همه ویژگی های یک انسان کامل را بگیریم، اظهار کرد: البته تاسوعا و عاشورا کلاس عبرت هم هست و عبرت‌های عاشورا هم به اندازه درس‌های عاشوراست؛ عبرت از انسانهای مسلمان نما که هیچ بویی از انسانیت نبرده بودند.

وی با تاکید بر این‌که عاشورا درس عبرت همیشه تاریخ است، یادآور شد: عاشورا بستر تربیت و پرورش انسان ناب و طاغوت‌زدا و استکبارستیز است؛ مستکبرین از تمام قدرت رسانه‌ای خود استفاده می‌کنند تا حقایق انقلاب و شهدا را طور دیگر نشان دهند و حجاب و عفت زن را خشونت و سخت‌گیری نشان دهند.

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر این‌که هدف اباعبدالله الحسین(ع) از قیام عاشورا، اجتناب از طاغوت و امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر نیاز جامعه است.

حجت الاسلام صباغیان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پیرو امام حسین(ع) و شاگرد مکتب عاشورا باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha