دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقشه امروز دشمنان جداکردن مردم از روحانیت است، گفت: دشمن به دنبال این است که مردم دین خود را از غیر روحانیت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی امروز، در مراسم عزاداری ماه محرم که در حسینیه امام صادق(ع) روستای مژده رشت برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، ضمن تشکر از استاد نصیری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه، اظهار داشت: ایشان از مفاخر گیلان و از فضلای حوزه علمیه هستند و لازم است که مدیریت حوزه‌های علمیه از این ظرفیت استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان اینکه فضلا و علمای گیلانی باید در بین مردم حضور داشته باشند، افزود: دانشجویانی که در این استان حضور دارند، نیازمند حضور علما برای پاسخگویی به سوالات خود هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از فضلای گیلانی در حد اجتهاد هستند، گفت: بسیار پسندیده است که این افراد در تابستان و ایام تبلیغی در مناطق و شهرهای استان حضور پیدا کرده و ضمن برگزاری کلاس، به سوالات مردم به ویژه جوانان پاسخ دهند.

وی شأن گیلانی‌ها را، عالم‌پروری دانست و خاطر نشان کرد: مردم این خطه عالمان و روحانیون را دوست دارند و به همین منظور این ارتباط باید تنگاتنگ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی یادآور شد: با توجه به هجمه‌های فضای مجازی، ضروری است که مردم، عالم شهر، محله و استان خود را از نزدیک ببینند و زندگی ساده آنان را مشاهده و با آنها حرف بزنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه نقشه امروز دشمنان جداکردن مردم از روحانیت است، گفت: دشمن به دنبال این است که مردم دین خود را از غیر روحانیت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ، اسلام را به ما آموختند و در عرصه‌های مختلف حضور داشتند، یادآور شد: امروز بزرگترین دانشگاه‌ها در دنیا، مجددا در رابطه با دین در حال مطالعه هستند، چرا که دین در ساحت اجتماعی و سیاسی آمده و حاکمیت پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: "دوست داریم پیروان و شیعیان ما عاقل، اهل خرد، با فهم و درک، دانا، دارای حلم و برداری، اهل صبر، وفاداری و مدارا باشند".

وی با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی به دنبال دانش دین باشند، دیگر جهل و نادانی نخواهیم داشت، تصریح کرد: امام حسین(ع) به شهادت رسید تا جامعه در جهل نماند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان اینکه جامعه مورد تایید اهل بیت(ع) یا باید عالم باشد یا دانشجو، خاطرنشان کرد: در جلسات مربوط به امام حسین(ع)، باید درس زندگی بیاموزیم.

با تاکید بر اینکه بر اساس قرآن و روایات، زندگی همین داشته‌های مادی که داریم، نیست، یادآور شد: به تعبیر امام حسین(ع)، زندگی همان عشق و حب به حق، تقرب به خداوند و دستیابی به عزت الهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: همه انبیای الهی آمدند تا انسان را از زندگی ظاهری به زندگی حقیقی برسانند.

وی با اشاره به اینکه ما باید به شکلی زندگی کنیم که ابدیت را برای خود بسازیم، گفت: ابدیت به باطن ما بر می‌گردد و باطن ما از عقاید، اخلاق و انجام احکام، نشأت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی به واقعه کربلا و شهادت حر بن یزید ریاحی اشاره و تصریح کرد: داستان حر در کربلا، یک امیدی به انسان‌ها می‌دهد که هر چقدر هم آلوده به گناه و معصیت باشیم، می‌توانیم بخشیده شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha