شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی - نماینده ولی فقیه در کاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کارکنان ادارات گره گشای مردم باشند، گفت: کارمندی که می خواهد نسبت به امام حسین (ع) و چهارده معصوم(ع) معیت و محبت داشته باشد باید ارباب رجوع را اولیا و محب خدا بداند و در رفع مشکل آنان از هیچ گونه تلاشی مضایقه نکند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی صبح سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با یازدهم محرم در مراسم زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان اظهار داشت: کسانی که مسیر ولایت و خدمت به مردم را در پیش گرفته اند کارشان مصداق تقرب به خدا محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خوش اخلاقی و برخورد محبت آمیز با مردم، خانواده و ارباب رجوع را یکی از راه های نزدیک شدن به خداوند متعال دانست و گفت: امام رضا (ع) فرمود نزدیکترین افراد به اهل بیت(ع) در روز قیامت کسانی هستند که نزد مردم و خانواده هایشان خوش اخلاق ترین افراد باشند.

امام جمعه کاشان افزود: زن و شوهری که در منزل با یکدیگر رفتار محبت آمیز و اخلاق خوش داشته باشند بیشتر از دیگران به خداوند متعال و اهل بیت (ع) نزدیک می باشند.

وی کار و فعالیت را از دیگر راه های نزدیک شدن به خداوند متعال دانست و ادامه داد: در فرهنگ دینی، کار عبادت محسوب می شود .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در جامعه دینی و سیره ائمه اطهار(ع) استاد با دانشجو، مدیر با کارمندان، معلم با دانش آموز و کارمند با ارباب رجوع باید رفتار محبت آمیز داشته باشد.

وی به توصیه های زیارت عاشورا در داشتن معرفت به چهارده معصوم اشاره و تصریح کرد: زیارت عاشورا به ما یاد می دهد که اگر می خواهید با اهل بیت(ع) در روز قیامت معیت داشته باشید باید ضمن معرفت داشتن به چهارده معصوم و شناخت اولیاءالله، از دشمن بیزار باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کارکنان ادارات گره گشای مردم باشند، افزود: کارمندی که می خواهد نسبت به امام حسین (ع) و چهارده معصوم(ع) معیت و محبت داشته باشد باید ارباب رجوع را اولیا و محب خدا بداند و در رفع مشکل آنان از هیچ گونه تلاشی مضایقه نکند.

وی در پایان تصریح کرد: یک کارمند همان طور که برای رفع مشکل نزدیک ترین عضو خانواده اش با پیداکردن راهکار و تبصره قانونی تلاش می کند باید برای یک روستائی هم که از راه دور برای رفع مشکل به او مراجعه می کند همان رفتار را داشته باشد.

شایان ذکراست، خانه تاریخی آل یاسین کاشان در خیابان امام خمینی(ره) به مدت ۱۰ روز از امروز تا پنج شنبه ۲۷ مرداد مصادف با بیستم محرم الحرام از ساعت ۶:۳۰ صبح پذیرای عاشقان مکتب حسینی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha