جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتقدان و موافقان رویکرد این مجموعه در بحث حجاب را به جلسه هم اندیشی برای شنیدن صدای اعتراض آنها و ارائه راه حل و پیشنهاد فراخواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتقدان و موافقان رویکرد این ستاد در بحث حجاب را به جلسه هم اندیشی برای شنیدن صدای اعتراض آنها و ارائه راه حل و پیشنهاد فراخواند.

با مطرح شدن موضوع عفاف و حجاب در تریبون های رسمی و غیررسمی به عنوان یکی از اولویت های فعلی کشور، افرادی از طیف های مختلف سیاسی حتی افراد مستقل و دغدغه دار به انتقاد و عده ای هم به دفاع از آن با دلایل مختلف پرداختند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان داعیه دار و یکی از متولیان اجرای قوانین عفاف و حجاب، برای شنیدن نظرات منتقدان و تضارب آرا با سلایق مختلف فکری و سیاسی و رسیدن به راه حل های مناسبی در این حوزه به استقبال مخالفان و موافقان این طرح رفت.

به گفته محمد صالح هاشمی‌ گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، استقبال از اندیشه های مخالف در هر سطحی از رویکردهای اصلی ستاد است.

وی درباره فلسفه برگزاری کرسی آزاداندیشی معتقد است: فقدان نقد و طیف مخالف منجر به تصلب افکار و رکود در فعالیت ها می شود و شهید مطهری هم اندیشی در صحن نظر، فکر و برنامه را حتی برای خدا شناسی هم جایز می داند.

در استقبال از اندیشه های مخالف و موافق، ستاد امر به معروف و نهی از منکر از تمامی افرادی که نسبت به مسأله عفاف و حجاب موضع گرفته بودند دعوت به عمل آورد تا در قالب کرسی آزاداندیشی به طرح انتقادات و راه حل های خود بپردازند.

در بین مدعوین نام چهره هایی همچون محمود احمدی نژاد، حجت الاسلام حسن روحانی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان و حجت الاسلام سید محمدعلی ابطحی نیز به چشم می خورد.

۱۰ نفر از صاحب نظران موافق و مخالف از جریان های سیاسی مختلف و مستقل دعوت ستاد را به صورت حضوری و برخط پذیرفتند و اولین کرسی آزاداندیشی با موضوع «فرصت ها و تهدیدهای طرح های حجاب در ایران» در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد و حاضران به طرح مباحث خود از ابعاد فرهنگی، حقوقی، ، اقتصادی و اجتماعی پرداختند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همین ارتباط از استمرار کرسی های آزاداندیشی در موضوع عفاف و حجاب خبر داد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، نهی از منکر اعتراض و امر به معروف پیشنهاد است و در اولین نشست، علاوه بر استماع اعتراض، پیشنهاد و راه حل هایی نیز ارائه شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر صاحب نظری، سخن و منطقی در حوزه عفاف و حجاب اعم از مخالف و موافق دارد آماده شنیدن و دعوت آنها به ستاد هستیم ضمن آنکه در درگاه ارتباط مردمی تارنمای ستاد نیز بخشی بدین منظور برای عموم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    بشنوید خوبه ولی گول نخورید نگذارید کار رو تعطیل کنند
  • خدایا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    خداوندا دست اندرکاران امر به معروف و نهی از منکر را مدد مدام مرحمت و مانعان را از سر راه بردار، و ناآگاهان را آگاهی بخش.
  • رب IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    رب لاتذر علی الأرض من أهل الکفر و النفاق دیارا
  • رصد و رفع نواقص IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    رفتار عزیزان گشت ارشاد مدام رصد شود، و نواقص برطرف گردد. أیدکم الله تعالی.
  • کمپ IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    برای بدحجابان و بی حجابان کمپهای بازپروی تاسیس شود، و در آنجا آموزش های تقویت کننده باورهای دینی و شبهه زدایی برایشان دایر گردد.
  • مجازات متناسب IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    از آنجا که بسیاری از کسانی که ضعف در پوشش برایشان پیش آمده، از طریق فضای مجازی چنین شده اند، لذا پس از گذاشتن دوره های آگاهی بخشی، زمانهایی برای کار در فضای مجازی به نفع مسیر حجاب برایشان تعییین شود، و مورد نظارت قرار گیرند.