جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد سعیدی آریا

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ارز کشور اسلامی بابت وسایل لوکسی خارج می‌شود که جای تأسف دارد در حالی‌که مبنای واردات و خرید اینگونه وسایل هیچ مبنای درستی ندارد و تماما به خاطر چشم هم چشمی و ثروت‌پرستی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعیدی آریا شب گذشته در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (ص) سطح علمی و فرهنگی مردمان عصر جاهلی را ارتقاء دادند اما کار به جایی می رسد که یزید می‌شود خلیفه مسلمین و علنا شرب خمر ظاهری انجام می‌دهد.

وی افزود: رسول گرامی از قبل در سخنان متعددی اظهار نگرانی کرده و وقایع آینده را بازگو نموده بودند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: خفیف شمردن دین، تحقیر دین و بی اهمیت جلوه دادن دین، اولویت قرار دادن امور دنیوی و مادی گرایی بر امور دینی، تبعیت احکام دینی از درهم و دینار، قطع رحم و پاشیدن بنیان خانواده ها، تغییر جایگاه قرآن و تبدیل شدن به یک جایگاه تشریفاتی، سبقت در جمع اموال و ثروت پرستی، و قومیت گرایی از اموری بودند که نبی گرامی اسلام نسبت به آن‌ها نگران بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: زمانی که مبنای تصمیم گیری بر اساس امور دنیوی باشد دیگر مبانی اسلامی و دینی جایی در تصمیمات نخواهد داشت و وعده های پوچ مادی جایگزین وعده های الهی خواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی آریا تأکید کرد: در واقعه کربلا دشمنان نسبت به امثال حضرت عباس علیه‌السلام درک درستی نداشتند و به همین خاطر به حضرت پیشنهاد امان‌نامه دادند چرا که دشمنان اصلا فهمی از دین و تقوا نداشتند.

وی افزود: سلامت یک جامعه در سایه صله رحم ایجاد می شود در حالی‌که قطع رحم برکت را از جامعه از بین خواهد برد و انسان را از معنویات دور خواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اگر شتابی که در اصلاح دین توسط نبی گرامی اسلام اتفاق افتاده بود به دستان مبارک حضرت علی علیه‌السلام ادامه پیدا می‌کرد بسیار ارزشمند بود اما متاسفانه مسیردین منحرف گشت و حضرت علی علیه‌السلام ۲۵ سال خانه‌نشین شدند.

وی افزود: ارز کشور اسلامی بابت وسایل لوکسی خارج می‌شود که جای تأسف دارد در حالی‌که مبنای واردات و خرید اینگونه وسایل هیچ مبنای درستی ندارد و تماما به خاطر چشم هم چشمی و ثروت پرستی است.

حجت الاسلام سعیدی آریا تأکید کرد: زینت‌های دنیایی چشمان انسان را کور و باعث می‌شود انسان‌ها امام معصوم را به قتل برساند.

وی اظهار داشت: اغواگری شیطان انسان را به مرحله ای می‌رساند که انسان امام معصوم را کنار می گذارد و به سمت لشکرگاه دشمن می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسنی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    تأسف آنکه تا تحقق یک کشور اسلامی، فاصله زیادی داریم!