جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمدجو

حوزه / کارگردان «روزی روزگاری» گفت: فیلم یا سریالی که می‌خواهد موضوعات عاشورایی را بیان کند حتماً می بایست با ایمان و باور قلبی ساخته شود.

امرالله احمدجو، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات عاشورا گفت: فیلم یا سریالی که می‌خواهد به موضوعات عاشورایی بپردازد، حتماً به لحاظ مفهومی باید کاری دقیق باشد که در آن جزئیات به شکل مستند مدنظر قرار گرفته باشد. عاشورا به نظر من درام‌ترین و آموزنده‌ترین موضوعی است که در تاریخ بشریت وجود دارد زیرا در تمامی بخش‌های آن می‌توان نکاتی را دریافت که برای زندگی انسانها در تمامی دوران راهگشاست.

وی افزود: نکته دوم به باور و ایمانی برمی‌گردد که در آثار عاشورایی باید وجود داشته باشد. به نظرم اگر فیلم و سریالی که می‌خواهد به عاشورا نظر کند فاقد احساس و ایمان باشد هیچگونه کارکرد مطلوبی نخواهد داشت حتی اگر برای آن سرمایه گذاری کافی صورت گرفته باشد. همچنین باید فیلم عاشورایی از امکانات خوبی در ساخت بهره برده باشد زیرا کارهای اینچنینی اگر با محدودیت جلوی دوربین رود به کیفیتشان ضربه خواهد خورد.

کارگردان سریال «روزی روزگاری» در پاسخ به این سوال که موضوعات عاشورایی بهتر است به صورت مستقیم مدنظر قرار گیرد یا اینکه در قالب داستانهای امروزی به آنها نظر شود؟ گفت: هیچ فرقی ندارد که کاری که می‌خواهید تولید شود به صورت مستقیم عاشورا را مد نظر داشته یا غیر مستقیم. آنچه اهمیت دارد این است که کار تولیدی با چه کیفیتی ساخته شده است. از نگاه من یک کار بی‌کیفیت در هر شکلی تاثیر نخواهد داشت اما یک کار خوش ساخت می‌تواند تا سالها در ذهن مخاطب باقی بماند.

احمدجو تاکید کرد: شاید سریال عاشورایی ساختن در ظاهر کاری دشوار به نظر آید که هم در بحث سخت افزار هم در دیگر موارد مشکلات متعددی پیش روی آن قرار دارد اما به شخصه کار در این عرصه را عاشقانه دوست دارم چون وقتی قرار است در کارتان موضوعی چون اباعبدالله (ع)مدنظر قرار گیرد دیگر اهمیتی ندارد پیش رویتان چه سختی‌هایی قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha