چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام حسینی قمی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دین‌داری نیاز به التماس ندارد، گفت: دین‌داری و ولایت‌پذیری یاران امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری سالار شهیدان که به همت هیئت فرهنگی - مذهبی امیرالمؤمنین (ع) کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم برگزار شد، اظهار داشت: دین‌داری نیاز به التماس ندارد بلکه نیاز به باور دارد، در واقعه عاشورا افرادی که بارها نامه به امام حسین(ع) نوشتند ایشان را تنها گذاشتند.

وی ادامه داد: اما عده‌ای از یاران ایشان بدون این که نامه‌ای به ایشان بنویسند یار و یاور ایشان شدند در واقع باید باور و دین‌شناسی ما بالا برود تا به کمال و سعادت برسیم.

دین‌داری و ولایت‌پذیری یاران امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: کربلا اوج فضیلت و رذالت بود در یک طرف انسان‌های پاک و بهشتی و در یک سمت انسان‌های پست و فرومایه دنیا قرار داشتند.

وی با بیان این که در ابتدای حرکت، امام حسین (ع) از همه دعوت کرد؛ بیان داشت: در مدینه و مکه ایشان از مردم دعوت کردند که همراهش به کوفه بیایند، اما خیلی‌ها نیامدند و در واقع حد دین‌داری آن‌ها به‌اندازه‌ای نبود که بتوانند واقعیت حرکت ایشان را درک کنند.

سخنران این مراسم تصریح کرد: در مسیر حرکت به سمت کوفه خیلی‌ها جدا شدند و در ادامه در کربلا نیز خیلی‌ها جدا شدند و در نهایت تنها کسانی در کنار ایشان ماندند که دین‌شناس بودند، امام امت را شناختند و ایشان را تنها نگذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha