جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محرم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: در زمان حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) بذرها و نهال‌های غرس شده در جریان قیام کربلا به بار خواهد نشست و به برکت آن جهان پر از عدل و داد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در نشست علمی با عنوان «ارتباط قیام امام حسین(ع) با امام مهدی(عج)» که با حضور کارکنان و اساتید مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان برگزار شد، بیان کرد: از زمان خلقت حضرت آدم(ع) تاکنون همواره دو جریان حقّ و باطل به موازات هم پیش رفته و کره خاکی هیچ‌گاه از مصاف این دو جریان خالی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط حجت‌های الهی در تداوم بخشیدن به مسیر صحیح هدایت و سعادت بشر بسیار عمیق‌تر و محکم‌تر بوده است، تصریح کرد: هر نبیّ و ولیّ الهی با در نظر گرفتن شرایط عصری که در آن به سر می‌برد، راه انبیا و اولیای الهی پیش از خود را تداوم می بخشد؛ به عبارت دیگر همه انبیا و اولیای الهی چراغ‌های نورانی هدایت هستند، منتهی هر کدام متناسب با شرایط زمانی و مکانی خود به نورافشانی می پردازند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان گلستان افزود: پیوستگی و ارتباط امام حسین(علیه‌السلام) با آخرین حجت الهی حضرت بقیة اللّه(علیه‌السلام) بسیار بارز و در خور تعمّق است، زیرا با بررسی ابعاد مختلف پیوند این دو حجّت الهی به خوبی چگونگی فراهم شدن بستر حاکمیّت احکام و ارزش‌های الهی در سرتاسر عالم مشخص می‌شود که برخی از پیوستگی‌های حضرت سیدالشهداء(علیه‌السلام) با موعود بزرگ جهانی حضرت مهدی(علیه‌السلام) را روشن می‌سازد.

حسینی واعظ اضافه کرد: امام حسین(علیه‌السلام) با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنّت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) و از بین بردن بدعت‌هایی که در نتیجه حاکمیت بنی امیّه در دین ایجاد شده بود، قیام کرد و در طول مسیر مدینه تا کربلا ضمن اشاره به انگیزه قیام فرمودند: «من به منظور ایجاد اصلاح در امّت جدم رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) قیام کرده‌ام؛ می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به همان سیره و شیوه مرسوم جدّم و پدرم علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) عمل کنم».

وی ادامه داد: از مجموعه بیانات امام حسین(علیه‌السلام) اهداف والای نهضت عاشورا به خوبی روشن می‌شود که احیای قرآن، احیای سنت نبوی و سیره علوی، از بین بردن کج‌رویها، حاکم ساختن حق، حاکمیّت بخشیدن به حق پرستان، از بین بردن سلطه استبدادی حکومت ستمگران، تأمین قسط و عدل در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و ... از جمله آنهاست.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: علاوه بر مشترک بودن اهداف نهضت عاشورا با قیام امام مهدی(علیه‌السلام) در زمان حکومت جهانی حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) بذرها و نهال‌های غرس شده در جریان قیام کربلا به بار خواهد نشست و به برکت آن جهان پر از عدل و داد خواهد شد و تمام اهداف انبیای الهی از آدم تا خاتم تحقق خواهد یافت و بشر طعم واقعی صلح و امنیّت و سعادت را خواهد چشید.

حسینی واعظ در تفسیر آیه «وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا ...» با استناد به کلام امام صادق(علیه‌السلام) گفت: مراد از مظلوم در این آیه، امام حسین(علیه‌السلام) است که مظلوم کشته شد و منظور «جَعَلنا لِوَلیِّه سلطانا» امام مهدی(علیه‌السلام) است..

وی ادامه داد: طنین صدا و پیام امام مهدی(علیه‌السلام) همان طنین صدای امام حسین(علیه‌السلام) است که فریاد می زند: «ای مردم مگر نمی‌بینید به حقّ عمل نمی‌شود و از باطل خودداری نمی گردد. امربه معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شده است و احکام الهی و سنن پیامبر (ص) آشکار هتک می‌شود»، و این پیام و هشدار در لحظه ظهور با همان صدا به مردم جهان اعلام خواهد شد که امام حسین(علیه‌السلام) در روز عاشورا با همان لحن و آهنگ مردم را به تبعیت از حقّ و اعراض از بدی‌ها فرا خواند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در پایان افزود: برخی از یاران امام حسین(علیه‌السلام) پس از رجعت در رکاب امام مهدی(علیه‌السلام) به یاری آن حضرت پرداخته و حتی برخی از فرشتگانی که جزء اصحاب امام حسین(علیه‌السلام) بوده‌اند، در خدمت قائم آل محمّد(عج) خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha