شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی قمی

کارشناس برنامه سمت خدا شبکه ۳ سیما با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان، گفت: برخی والدین با رفتارهای اشتباه، اولاد خود را دچار دین زدگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی صبح امروز در جمع عزاداران حسینی مهدیه خمینی شهر اظهار کرد: دین شناسی ابعاد گسترده ای دارد که ادای حق مؤمنان یکی از آنها است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که رحم و مروّت نسبت به دیگران رحمت الهی را شامل حال افراد می کند، افزود: طبق روایتی از رسول الله (ص)رفع حاجتی از مردم برابر با صدها حج است تا جایی که امام حسن مجتبی (ع) در حین اعتکاف در مسجدالحرام برای رفع مشکل از یک مومن از اعتکاف دست کشید.

کارشناس برنامه سمت خدا شبکه ۳ سیما، مروّت و رحم بر مومن را از ابعاد دین شناسی برشمرد و گفت: مالکان خانه ها که ملک خویش را اجاره می دهند، رعایت حال مستأجرها و جانب انصاف را رعایت کنند.

وی در توضیح موضوع دین شناسی، اظهار کرد: هر انسانی مورد آزمایش های الهی قرار می گیرد، لذا راه سعادت آن است که با شناخت دین و احکام الهی صحیح تر با مشکلات زندگی برخورد کنند.

کارشناس برنامه سمت خدا در ادامه اذعان کرد : رسیدن به سیرو سلوک معنوی مستلزم گذشت و تحمل سختی‌های دنیا است که اخلاق نیکو در خانه و صبوری در برابر تندی های زن یا مرد خانه از مهم ترین مراحل رسیدن به درجات معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این مطلب که اصلاح باورهای دینی و اخلاق همچون ادای عبادات و به جا آوردن مهمترین مستحبات چون نماز شب، بسیار مهم و ارزشمند است، ادامه داد: اصلاح باورها و عقاید دینی جزئی از درسهای زندگی محسوب می شود.

وی انجام برخی اعمال و رفتارها را مغایر با دین شناسی دانست و اضافه کرد: رفتار انسانها در برخورد با مسائل دینی و نقشی که از آن رفتار بر ذهن دیگران باقی می ماند بسیار حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال مادامی که مادری در صف نماز جماعت به نماز ایستاده اما فرزندش بی قرار است، آرام کردن فرزند مهمتر از ادای نماز جماعت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: بزرگترین درس دین شناسی که از رفتار اهل‌بیت (ع) و بزرگان دین باید آموخت درک این مطلب است که امامان معصوم تلاش داشتند دشمن را به راه راست هدایت کنند.

کارشناس برنامه سمت خدا شبکه ۳ سیما در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان، گفت: برخی والدین با رفتارهای اشتباه، اولاد خود را دچار دین زدگی می کنند.

مداحی حاج میثم مطیعی پایان بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha