دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1039337
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
حجت الاسلام درودی

حوزه/ معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در بازدید از شیر خوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شیراز، بر ثبت خاطرات کارکنان شیرخوارگاه ها توسط رسانه ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت ‌الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در بازدید از شیر خوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شیراز گفت: خاطرات روزانه کارکنان شیرخوارگاه و مراسمی مانند «شیرخوارگان حسینی» باید توسط صدا و سیما و رسانه ها ثبت و از آن برای تولید محتوا استفاده موثر شود.

وی افزود: این نوباوگان سبزپوش آماده رزم حسینی، برای تبلیغ مظلومیت حضرت علی اصغر علیه السلام پیامهایی از جنس غمخواری مظلومان و مهرورزی بی کسان که مانند شما قادر به تشکر نیستند دارند و با زبان خنده معصومانه و نشاط بی رنگ و ریا، قلب شما را شاد می کنند؛ شاید در عالم کودکی خود می گویند؛ خداوند ما را فراموش نکرده و فرشتگانی چون شما به انا عطا کرده است.

معاون امور استان ‌های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: ثبت خاطرات و زیبایی های خدمت به اطفال ایتام آل محمد علاوه بر استخراج صحنه های هنری و محتواهای غنی معنوی موجب رخت بربستن پلیدی ها از جامعه می شود.

وی با الهام از بیتی از حافظ شیرازی که چنین سروده است (هربنا که بینی خلل پذیر بود/ به جز بنای محبت که خالی از خلل بود) گفت؛ مراکزی همچون شیرخوارگاه ها مرکز ترحم نیستند، بلکه پایگاه حضور معنوی نیکوکاران جهت درک و دریافت عظمت خالق و پی بردن به دوران طفولیت و نعمات الهی برای درس آموزی بشر است.

حجت ‌الاسلام درودی تأکید کرد: ادبیات نیک اندیشان ما باید ادبیات توحیدی، انسانی و ملکوتی باشد و نیت آنان برای کمک به مراکز، باید با محبت قلبی همراه شود.

وی محبت امام علی (ع) نسبت به ایتام را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیرالمومنین (ع) با دستان خود عسل به دهان کودک یتیم می گذاشتند و می فرمودند؛ علاوه بر کمک به ایتام حضور و محبت معنوی به آنها مهم است و موجب می شود بدانند که در این دنیا بی پناه و بی یاور نیستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha