جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1039421
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
تصاویر/ اختتامیه دوره میثاق طلبگی مقطع سیکل

حوزه/ مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی، ویژه داوطلبین جدید الورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع سیکل، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع سیکل، عصر شنبه با حضور حجت الاسلام حبیب پور، امام جمعه شوشتر در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام محمد رضا حبیب پور، امام جمعه شوشتر در جواب این سؤال که "چرا خداوند فرق زیادی میان شهداء و مردگان قرار داده است؟"، بیان کرد: شهداء در راه خداوند، ادای تکلیف دینی و پاسداری از ولایت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) جان خود را از دست داده اند، لذا خداوند مقام و منزلت بسیاری به آنها داده است.

وی، افزود: شما بزرگواران اگر نیت کنید که برای پاسداری از دین خداوند و سربازی حضرت ولی عصر(عج) وارد حوزه می شوید اگر فردا بر اثر حادثه ای جان خود را از دست دهید شهید محسوب می شوید و با شهداء محشور می شوید.

امام جمعه شوشتر تصریح کرد: شما باید خوب درس بخوانید و مجتهد و متقی شوید تا بتوانید هم سرباز حضرت ولی عصر(عج) باشید و هم مردم بسیاری را به راه راست هدایت کنید و برای آن حضرت سرباز تربیت کنید، همانطور که شیخ ابراهیم زکزاکی توانست حداقل بیست میلیون نفر را شیعه ی اهل بیت کند.

در ادامه حجت الاسلام کرمانشاهی به مرثیه سرایی پرداخت.

در پایان این مراسم طلاب جدید الورود حوزه علمیه خوزستان با قرائت میثاق نامه، با امام زمان(عج) عهد بستند تا سربازان خوبی برای آن حضرت و پاسدار دین باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha