شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاریها

حوزه/ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیرستاد همکاری‌ها از آماده ابلاغ طرح‌نامه‌های برنامه پنج ساله همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید نیکزاد امروز در نشست شورای معاونین ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سالن جلسات دفتر قم اظهار کرد: خوشبختانه نگاه خوب وزیر آموزش و پرورش به استفاده از ظرفیت بی بدیل حوزه و روحانیت باعث شده است برنامه های ستاد با نگاه تحولی بازنگری شود و این مهم با طرح های قابل اجرا بر اساس برنامه پنج ساله همکاریها در آستانه ابلاغ به صف و ستاد می باشد.

وی با بیان این که شناسنامه طرح‌ها و نیز پیوست شیوه اجرای آن تدوین و آماده اجرا می باشد، افزود: تلاش کرده ایم در بازبینی برنامه پنج ساله هیچ برنامه ای را حذف نکرده بلکه با نگاه ارتقایی برخی از طرحها در قالب برنامه به آن اضافه نماییم.

وی با انتقاد از برخی سوء برداشت ها در قبولی های برتر کنکور تصریح کرد: متأسفانه برخی غرض ورزانه با موج آفرینی رسانه ای و بی انصافی تمام، مدارس تیزهوشان را از مدارس دولتی جدا دانستند در صورتیکه این نوع از مدارس تماما دولتی است که تحت عنوان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نظارت و مدیریت می شوند و جزو بهترین مدارس کشور می باشند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این مدارس با آزمون ورودی و با ایجاد یک فضای رقابتی مناسب سطح علمی دانش آموزان را بالا می برند و طبیعی است دانش آموزان آن در کنکور، رقابت جدی تری داشته و رتبه های بهتری را کسب کنند.

در ابتدای این جلسه معاون امور استانهای ستاد همکاریها با ارایه گزارشی از روند فعالیت های کمیته همکاریهای استان فارس و نیز سرکشی از برخی کمیته های شهرستانی این استان، روند همکاریها را خوب ارزیابی کرد و گفت: استقبال از طلاب معلم وظیفه و نیز طرح امین در شهرستانها قابل قبول و با انگیزه تعلیم و تربیتی از طرف آموزش و پرورش و نیز حوزه علمیه صورت میگیرد.

حجت الاسلام درودی افزود: برای تأثیر گذاری هرچه بهتر طرح طلاب معلم وظیفه نیازمند برگزاری دوره های آموزشی در هر استان هستیم که این مهم از طریق استانها در حال پیگیری و اجرا می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha