جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فچر

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، پیامبر(ص) را الگوی خبرنگاران دانست و گفت: اصل مهم در بحث رسانه رعایت تقوا است، تقوا باید به عنوان یک شاکله کلی در کار رسانه رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام محمودی زاده پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند همه ابزار رستگاری را برای انسان فراهم کرده است، اظهار کرد: زمینه و بستر سعادتمندی انسان فراهم شده است و هدف از خلقت انسان رسیدن به رستگاری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: شخصی که می خواهد در بحث رسانه به رستگاری بیندیشد باید چارچوبی که برای خود تعیین می کند بر اساس رضایت پروردگار باشد.

وی، حق مداری را یکی از مواردی دانست که باید خبرنگاران به آن توجه داشته باشد، افزود: خبرنگار می تواند مخاطب چند ده میلیونی داشته باشد، لذا اگر حق مداری را به عنوان مهمترین سرفصل رعایت نکند ممکن است جمعیتی را به باطل بکشاند.

حجت الاسلام محمود زاده عدالت و عدم طرفداری از جریان خاص را یکی دیگر از ویژگی های رسانه اسلامی برشمرد و ابراز کرد: محور ارتباط گری باید بر مدار عدالت باشد نه اینکه با جریان خاصی باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان فارس پیامبر(ص) را به عنوان الگوی خبرنگاران دانست و بیان کرد: سومین اصل مهم در بحث رسانه رعایت تقوا است، تقوا باید به عنوان یک شاکله کلی در کار رسانه رعایت شود.

حجت الاسلام محمود زاده تصریح کرد: رسیدن به قله توحیدی دشوار است و باید دقت کرد چالش ها را به نحو مطلوبی پشت سر گذاشت؛ تکیه بر ظن و گمان یکی از چالش ها و آسیب ها است که نباید در کار رسانه صورت گیرد.

وی پیروی از هوای نفس را از آسیب های رسانه ای برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر با پیروی از هوای نفس مطلبی منتشر شد کار دشوار می شود؛ شتاب زدگی در انتشار خبر نیز از دیگر آسیب ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha