سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فعالیت های خانم آرزو حسینی بانوی جهادگر بیرجندی

حوزه/ مدت‌هاست که بانوان در زمینه انجام کارهای خیر و کمک به همنوعان، خوش درخشیده‌اند و با نگاه دقیق و ریزبین خود، به کشف و بررسی مشکلات مردم پرداخته و برای رفع این مسائل، دوشادوش مردان حرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، مدت‌هاست که بانوان در زمینه انجام کارهای خیر و کمک به همنوعان خوش درخشیده‌اند و با نگاه دقیق و ریزبین خود، به کشف و بررسی مشکلات مردم پرداخته و برای رفع این مسائل، دوشادوش مردان حرکت کرده‌اند.

در راستای ترویج جهاد تبیین و اهمیت پرداختن به مسائل حوزه خانواده، به سراغ یکی از این بانوان فعال می‌رویم که به عنوان شریکة الامام، به رفع مشکلات مردم همت گماشته و اقدامات مؤثر و ارزشمندی را در حوزه خانواده انجام داده است.

بانویی که با ایجاد خیریه‌ای کوچک در روستای تبلیغی همسرش، اقدامات و اهداف بزرگی را پیش می‌برد تا در گوشه‌ای از کشور، مشکلات مردم را مرتفع سازد و معضلات جامعه را کاهش دهد.

آرزو حسینی بانوی بیرجندی، ساکن روستای خسرو آباد شهرستان درمیان، که هم اکنون ۳۰ سال دارد، وی همسر حجت الاسلام مرتضی تخم افشان بوده و دارای دو فرزند است، که پس از شروع فعالیت‌های همسرش در این روستا، خود نیز با همتی از جنس اخلاص پای کار آمده تا در حد توانش در این میدان نقش آفرینی کند.

وی مدتی است مؤسسه خیریه‌ای را در این روستا با عنوان مرکز نیکوکاری «امید» ایجاد کرده تا علاوه بر چشیدن لذت انجام کار خیر، با دستان پرمهرش امید به زندگی را در دل خانواده‌های بی بضاعت زنده کند.

از وساطت ازدواج جوانان تا راه اندازی مرکز نیکوکاری امید

برگزاری کارگاه‌های آموزشی رشد و تعالی خانواده

وی در این منطقه به منظور ارتقاء سطح آگاهی و کاهش مشکلات و آسیب های حوزه خانواده، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی رشد و تعالی خانواده در قالب حلقه‌های صالحین اقدام کرده و به صورت ماهانه چنین کارگاه‌هایی را با موضوعات مختلف که شامل حقوق و وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر، تربیت فرزند، بررسی مشکلات زوجین و... برگزار می‌کند که موضوع جلسات با نظر جمع مشخص می‌شوند و استقبال بسیار خوبی از این کارگاه‌ها نیز به عمل آمده است تا جایی‌که برخی از سطح شهرستان در این کارگاه‌ها شرکت و از مطالب آن استفاده می‌کنند.

برگزاری چنین کارگاه‌هایی موجب شده دختران جوان منطقه نیز مشکلات شخصی خود را با او در میان بگذارند و برای حل این مشکلات، با خانم حسینی مشورت و همفکری نمایند.

وساطت در ازدواج جوانان

در شرایط کنونی جامعه و با توجه به کاهش آمار ازدواج و در پی آن نزولی شدن نمودار رشد جمعیت، واسطه‌گری در امر ازدواج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این بانوی قصه ما نیز به تازگی به اتفاق همسرش، وساطت در این سنت حسنه را آغاز کرده که با پیگیری و پادرمیانی آن‌ها میان دختران و پسران دم بخت، زندگی‌های مشترکی پا گرفت.

وی در این باره توضیح می‌دهد: دخترانی هستند که سن‌شان بالا رفته و یا در سن ازدواج قرار دارند، اما موردی برای ازدواج آنان وجود ندارد، ما سعی کردیم از مرکز استان مواردی را شناسایی و به آن‌ها معرفی کنیم.

از وساطت ازدواج جوانان تا راه اندازی مرکز نیکوکاری امید

تشویق به فرزندآوری همراه با حمایت اقتصادی از خانوارها

رهبر معظم انقلاب، تلاش برای «افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی» را یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم دانسته‌اند که در این راستا خانم حسینی نیز با دغدغه‌مندی تمام، پای کار آمده و با شرکت در دوره‌های مختلف و آموزش اصول انجام اینکار بنا دارد مجدانه در زمینه جمعیت فعالیت نماید، او می‌گوید: چون جمعیت منطقه‌ای که در آن ساکنیم و تعداد فرزندان اغلب خانواده‌های این روستا بسیار کم است، تاکنون ۴ کارگاه افزایش جمعیت و فرزندآوری برگزار کردیم و علاوه بر این در خصوص علت کم جمعیت بودن خانوارهای این منطقه، آسیب شناسی کردیم و متوجه شدیم یکی از علل عمده آن مشکلات مالی و اقتصادی خانواده‌ها است؛ بنابراین بعد از اتمام این دوره‌ها به صورت خودجوش یک مرکز نیکوکاری ثبت نشده راه اندازی کردیم تا حمایت‌هایی از خانواده‌های نیازمند داشته باشیم.

وی در ابتدا به جمع آوری وسایل کارکرده اطرافیان خود اعم از تخت، کمد، پنکه، فرش و... اقدام می‌کند و سعی می‌کند آن‌ها را به دست نیازمندان برساند که علی‌رغم تصورش از این اقدام او توسط مستمندان استقبال خوبی می‌شود تا جایی‌ که برای گسترش این‌کار فکر ایجاد مرکز نیکوکاری «امید» به ذهنش می‌رسد.

حالا در این مرکز که با هدف کمک به اقتصاد خانوارها ایجاد شده با کمک خیرین و مراکز خیریه استان، به تهیه سبد غذایی و جمع‌آوری لباس و وسایل کار کرده افراد می‌پردازد و آن‌ها را در اختیار مستضعفان قرار می‌دهد.

خانم حسینی پس از پی بردن به علت کم جمعیت بودن خانواده‌های روستا تصمیم می‌گیرد فعالیت مرکز نیکوکاری خود را مدتی به بحث فرزندآوری اختصاص دهد و برای بانوانی که باردار هستند و یا نوزاد آنان به تازگی متولد شده است، لباس دست دوم و نو و ملزومات مورد نیاز نوزاد به همراه بسته‌های غذایی فراهم می‌کند و ‌میان آنان توزیع می‌نماید.

حمایت از تولیدات و دستاوردهای بانوان ایجاد مرکز نیکوکاری، تنها کاری نیست که او برای کمک به اقتصاد خانواده‌ها راه اندازی کرده است؛ بلکه برای حمایت از تولیدات و دستاوردهای بانوان روستا، چندین نمایشگاه فروش محصولات را در مناسبت‌های مختلف برگزار کرده که بزرگترین نمایشگاه را در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برپا کرد و از مسئولان استانی همچون امام جمعه و فرماندهان سپاه و بسیج دعوت کرد تا از این‌ نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته وی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه، فروش بسیار خوبی داشتند و به اذعان بازدیدکنندگان، این نمایشگاه از نمایشگاه‌های کم نظیری بوده که در سطح این استان برگزار شده است.

خانم حسینی تاکنون قدم‌های بلندی برای تحکیم خانواده برداشته و امید است فعالیت‌های او همواره در این مسیر ارزشمند تداوم داشته باشد.

از وساطت ازدواج جوانان تا راه اندازی مرکز نیکوکاری امید

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha