جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بازدید از نمایشگاه حریم حرم

حوزه/ ۱۵۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت از نمایشگاه حریم حرم بازدید کرده و با سبک زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، روز گذشته ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در مدرسه تابستانی دین و سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان قم شرکت کرده بودند از نمایشگاه حریم حرم بازدید کردند.

نمایشگاه دائمی «حریم حرم» به صورت دائمی در پارکینگ شرقی حرم مطهر بانوی کرامت برپا است و در ۸ غرفه به تبیین سبک زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها می پردازد.

غرفه اول این نمایشگاه بشارت و مژده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها در روایات، غرفه دوم ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و بیوگرافی از زندگانی دوران کودکی ایشان، غرفه سوم درباره علم و فضیلت حضرت معصومه سلام الله علیها و محدثه بودن ایشان و غرفه چهارم ولایت و سرپرستی حضرت است که در سنین کودکی به عهده پدرشان موسی بن جعفر علیه السلام و سپس بر عهده برادرشان امام رضا علیه السلام بوده است.

غرفه پنجم نمایشگاه حریم حرم مربوط به روایتگری ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران و اتفاقاتی که در ایران برای ایشان افتاده است، غرفه ششم ورود حضرت به قم، سکونتشان در بیت النور و عیادت و خدمت بانوان قمی از ایشان، غرفه هفتم رحلت شهادت‌گونه حضرت، دفن ایشان در باغ بابلان و کیفیت تشییع و تدفین ایشان با حضور امام هشتم(ع) و غرفه هشتم بیان اجر و پاداش زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و لزوم الگو گرفتن از حضرت معصومه سلام الله علیها در زندگی است.

این نمایشگاه دائمی همه روزه در یک شیفت کاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در پارکینگ شرقی حرم مطهر بانوی کرامت جنب فروشگاه عرضه متبرکات این آستان مقدس برپا است و به علاقه مندان به آشنایی با سبک زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها خدمت رسانی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha