جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور آیت‌الله موسوی جزایری در جمع طلاب جدیدالورود مقطع دیپلم حوزه علمیه خوزستان و حافظان قرآنی

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری در دیدار طلاب جدید الورود مقطع دیپلم حوزه علمیه خوزستان و حافظان قرآن موسسه بینات با تاکید بر این که طلبه درس می خواند تا اسلام شناس شود، تصریح کرد: انگیزه مدرک گرایی در شأن یک طلبه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با طلاب جدید الورود مقطع دیپلم حوزه علمیه خوزستان و حافظان قرآن دوره شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بینات، در مسجد اعظم اهواز دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، خطاب به طلاب جدید الورود گفت: شما راه خوبی را در پیش گرفته اید این راه، راه نوکری و سربازی حضرت ولیعصر(عج) و راه خدمت به اسلام است.

وی، افزود: طبیعت طلبگی همراه با تحمل سختی ها و مشکلات است، ولی تحمل این سختی ها و مشکلات شیرین و لذت بخش است و بدانید که خداوند یاور و پشتیبان شماست، بنابراین از سختی های مسیر هرگز نترسید.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه "وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ"، خاطر نشان کرد: خداوند وعده داده که هرکس به سمت او برود و سختی های و مشکلات مسیر را برای رضای الهی تحمل کند راه سعادت را به او نشان دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظاری که از شما دارم این است که خوب درس بخوانید و برای رضای خداوند درس بخوانید.

آیت الله موسوی جزایری گفت: بعضی از انسانها درس می خوانند تا مدرکی بگیرند و با آن مدرک امرار معاش کرده و در جامعه به موقعیتی دست پیدا کنند و یا اینکه درس می خوانند تا تحسین دیگران را برانگیزند، ولی این انگیزه ها در شأن یک طلبه نیست و طلبه درس می خواند که اسلام شناس شود تا بتواند به جامعه خدمت کرده و مردم را هدایت و ارشاد کند.

وی، افزود: البته در کنار درس، طلبه لازم است بیش از دیگران عبادت کرده و ذکر خداوند بگوید. همچنین باید در فعالیتهای جهادی نیز حضور فعال داشته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان ضمن تشکر از حافظان قرآن دوره شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بینات، ابراز داشت: قرآن ضامن سعادت دنیا و آخرت انسانها می باشد و لازم است بیشتر به این کتاب آسمانی اهتمام ورزید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 1
    بنده درس می خوانم و به اجتهاد هم می رسم. بدون مدرک تو حوزه علمیه هم نمی دن پایه اولی تدریس کنم چه برسه به جاهای دیگر. زمان عوض شده. نباید هدف مدرک باشد. ولی نباید از دادن مدرک معتبر به طلبه هم خودداری بشه.
    • رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      در تائید نظر ایشون عرض میکنم که طلاب نیاز به کار دارند در قدیم مردم بسیار مراسم مذهبی بر پا میکردند که میتوانست هزینه های زندگی طلاب را تامین کند الان به خاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی این رویه با مشکل مواجه شده بعد از انقلاب هم تعداد زیادی از طلاب در دستگاه های دولتی استخدام شدند که ارائه مدرک برای آن ضروری است تازه تمام ظرفیتهای استخدامی دولتی هم پر شده و استخدام شدگان هم بازنشسته نمی شوند پس بهتر است آخرین امید را از طلاب نگیریم
  • ع IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    امروزه مدرک گرایی کاملا ذر شان طلبگی است وگذشت آن زمانی که طلبه دنبال مدرک نبود طلبه می تواند هم ملا وباسواد باشد وهم مدرک داشته باشد.
  • طلبه IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    مدرک گرایی در هر مرکز آموزشی ای ناشایسته و مذموم است چه حوزه و چه دانشگاه. در قدیم هم مدرک بود، اجازه نقل حدیث، اجازه اجتهاد و... همه از مدارک مرسوم گذشته بودند که طلبه میدانست اگر خود درس بخواند حتما اینها خود به خود تحصیل میشود. ولی متاسفانه در حوزه امروز، از فترت علمی بدتر، بی توجهی خود مسئولان حوزه به مدارک حوزوی است. بعض آقایان در راس امور حوزوی، خود را "دکتر" میدانند مگر مقام کارشناس دینی بودن چه اشکالی دارد. همچنین باید مرکز مدیریت تلاش بیشتری برای اعتبار مدارک اعطایی داشته باشد. بله سابقه دانشگاه در اعطای مدرک بسیار بیشتر از حوزه است ولی حوزه باید هر چه سریعتر ارزش علمی و کاربردی مدارک خود را در داخل و خارج تعیین کند.
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    همین مدرکی که از نظر شما بی ارزش است، اگر نباشد از در ورودی دانشگاه راهت نمی‌دهند